פינוי ח'אן אל-אחמר: הממשלה ביקשה דחייה נוספת לתשובתה לבג"ץ

הממשלה ביקשה דחייה נוספת מבית המשפט בעניין פינוי היישוב, כשנכתב כי נדרשת "ישיבה אצל ראש הממשלה" אשר נקבעה להיום בשעות הערב. מוקדם יותר שר האוצר סמוטריץ' טען כי הוא לא עודכן בתשובת המדינה לבג"ץ שלפיה היישוב לא יפונה: "תשובת הממשלה אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי"

זמן צפייה: 01:58

הממשלה ביקשה היום (ראשון) מבג"ץ דחייה נוספת למתן תשובה בעניין פינוי היישוב ח'אן אל-אחמר. בבקשה נכתב כי "עלה היום כי לצורך השלמתו והגשתו, נדרשת ישיבה אצל ראש הממשלה. על פי הנמסר מהגורמים הרלוונטיים, ישיבה בראשות ראש הממשלה בעניין זה, נקבעה באופן מיידי להיום, 23.4.23 ,בשעות הערב".

Whatsapp Image 2023 02 28 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי היום הגיש שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו כתב כי הוא לא עודכן בתשובת המדינה לבג"ץ שלפיה היישוב לא יפונה: "להפתעתי הרבה, תשובת הממשלה בעניין ח'אן אל-אחמר אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה כפי שאני מבין אותה". עמדת המדינה המתגבשת פורסמה לראשונה על-ידי דורון קדוש בגל"צ.

סמוטריץ' הוסיף וכתב: "בסעיף שנחתם ביני לבין שר הביטחון קובע כי גיבוש עמדת הדרג המדיני בהליכים משפטיים המתנהלים בפני ערכאות בהן מיוצגת המדינה על-ידי פרקליטות המדינה, ביחס לנושאים שבתחומי אחריות השר הנוסף - תהיה באחריות השר הנוסף.

"מכוח האמור, אני תמה על כך שלא נעשה שום דיון מסודר בנוכחותי בדבר גיבוש תשובת המדינה בעניין זה. על כן, מתוקף סמכותי הנגזרת מההסכם הקואליציוני ומההסכם בין השרים איני מאשר את הגשת התשובה. אבקש לזמן דיון בהול בנוכחותי בכדי לגבש את מדיניות הממשלה והעמדה שתוצג".