"אין תשתית להעמדה לדין": נסגר תיק החקירה נגד ח"כ אלמוג כהן

כשלושה חודשים אחרי שנחקר באזהרה במשטרה בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות, כאשר היה שוטר יס"מ בשנת 2013, פרקליטות מחוז דרום הודיעה לחבר הכנסת מעוצמה יהודית כי היועמ"שית אימצה את המלצת פרקליט המדינה - והחליטה לסגור את תיק החקירה נגדו. "לא הייתה סיבה לחקירה ולא נבעה ממנה אף ראיה חדשה"

אלמוג כהן
ח"כ אלמוג כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשלושה חודשים אחרי שנחקר באזהרה במשטרה בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות, פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (ראשון) לחבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אימצה את המלצת פרקליט המדינה וכלל הגורמים הרלוונטיים, והחליטה לסגור את תיק החקירה נגדו.

כזכור, ח"כ כהן נחקר בינואר האחרון בחשד למעורבותו באירוע שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה, עת שירת כשוטר יס"מ. מהפרקליטות נמסר כי "לאחר בחינת מכלול הראיות נמצא כי חומר הראיות אינו מבסס כל תשתית להעמדתו לדין".

גורמים במשטרה העריכו כי התיק ייסגר זמן קצר לאחר שנפתחה החקירה, ואמרו אז לחדשות 13: "לא הייתה סיבה לחקירה ולא נבעה ממנה אף ראיה חדשה. נעביר את התיק לפרקליטות במצבו הנוכחי – והוא ככל הנראה ייסגר".

צילום של האירוע המדובר, אותו העלה אלמוג כהן לרשת החברתית
הפוסט שעורר את הסערה | צילום: מתוך פייסבוק

החקירה נפתחה לאחר שהיועמ"שית ביקשה מהמשטרה לחקור את חבר הכנסת על מקרה אלימות כשוטר ביס"מ נגב. כהן העלה תמונה של האירוע המדובר לרשתות החברתיות לפני כשנה, וזאת לאחר שהתיק בעניין כבר נסגר, משום שהשוטרים לא זוהו. לאחר שהפוסט הופץ, המתלוננים זיהו את עצמם, והתיק נפתח מחדש.