"קשר את הילדים - וירה בדיאנה": אישום נגד השוטר אמיר רז

כתב אישום בגין רצח הוגש נגד בן ה-33 שירה למוות באשתו, לפיו רז ביצע את המעשה לאחר ויכוח בין בני הזוג, כאשר דדבייב חשדה בו כי הוא בוגד בה. "צעק לאחר הירי: 'יש! עכשיו אין אמא'"

זמן צפייה: 02:29

כתב אישום בגין רצח הוגש היום (חמישי) נגד השוטר אמיר רז, שירה למוות באשתו דיאנה דדבייב לפני כשלושה שבועות. באישום מתוארות הדקות שהובילו לאירוע האכזרי, ואלו לאחר מכן. על פי האישום, רז בן ה-33, קשר את ילדיו על כסאות קטנים לאחר ויכוח עם בת זוגו, ואז ירה בה לנגד עיניהם. מיד לאחר הירי הקטלני צעק הנאשם לאוזני ילדיו הבוכים: "יש! עכשיו אין אמא", ושחרר אותם מהחבלים. בית המשפט החליט כי רז יישלח להסתכלות פסיכיאטרית נוספת.

עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך חודש יולי, על רקע התערערות קודמת במערכת היחסים של בני הזוג, עזב הנאשם את ביתם המשותף ובחלוף שלושה שבועות, שב לבית בהחלטה משותפת של בני הזוג. בשעות הבוקר של יום שישי לפני כשלושה שבועות החל ויכוח מילולי בין השניים, בעקבות חשדה של דיאנה כי הנאשם בוגד בה, במהלכו שפכה דיאנה על הנאשם כוס קפה פושר.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2102251144' autoplay='0' credit='' desc='מרינה דדבייב, אחותה של הנרצחת ' poster='' kid='1_2bon4fdx' duration='45']

בשלב זה, עלה הנאשם לחדר ההורים להחליף את בגדיו והוציא מהכספת את אקדחו האישי. לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג. בשלב זה הוציא הנאשם חבל באורך של כשמונה מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. בנוסף, רז לקח סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניחה על שולחן פינת האוכל.

כאשר דיאנה ז"ל הבחינה בקטינים כשהם כבולים לכיסאות, היא כעסה וצעקה לעבר הנאשם לפשר מעשיו, רז בתגובה החל להכות אותה לעיניי הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, ובסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה.

דיאנה רז, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה
דיאנה רז, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה | צילום: חדשות 13

במהלך המאבק, צעקה דיאנה לבתה בת ה-7 לקרוא לעזרה. למשמע קריאות אמה, הצליחה הילדה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות, כדי להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך הנאשם משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות.

דיאנה שחששה לחייה ניסתה לפתוח את דלת הבית כדי להימלט, אך הנאשם זאת מנע ממנה, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. הנרצחת המשיכה להיאבק בנאשם, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיניי הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן בראשה.

דיאנה רז, ובעלה אמיר רז החשוד שרצח אותה | צילום: חדשות 13

לאחר מכן, התקשר הנאשם לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. רק כעבור כשעה וחצי מהירי הקטלני, כאשר הגיע מפקדו של הנאשם לבית, המפקד התקשר למוקד 100 ודיווח על האירוע.

עו"ד תמי קלנברג, שמייצגת את משפחתה של דיאנה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסרה: "המשפחה עדיין המומה וכואבת. נפגשנו עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים בטרם הגשת כתב האישום והמשפחה שמעה מהם על פרטי כתב האישום, המגולל את הנורא מכל. אנו נוודא כי קולה של המשפחה ושל דיאנה יישמע במהלך המשפט ונדאג לייצוגם לאורך ההליך המשפטי".

מרינה דדבייב, אחותה של דיאנה, אמרה היום במהלך הדיון: "רז גדע ברוע משפחה שלמה ואת מעגל האהבה שאותו היא יצרה והעניקה לרבים. הוא רצח בקור רוח מתועב, שלף את הנשק המשטרתי וירה לאחותי כדור בראש. לא היה לו אכפת מהילדים ומהצלקות שהוא יגרום להם לכל החיים. היום הזה קשה לנו, לכל המשפחה, ואני מאמינה שגם לכל המדינה. הגענו לבית המשפט ואנחנו רואים אותו חי, והיא מתה. מדי פעם הרוצח ממציא עוד שקר עלוב כדי להקל על העונש שלו".