מסיבה בווילה בראשל"צ, חתונה בטייבה: ההפרות הראשונות של הסגר

שעה לאחר הידוק ההגבלות, המשטרה פיזרה מסיבה המונית וחילקה כ-100 דוחות בסך 500 שקלים. גם בעל הווילה נקנס. בקבוקי זכוכית הושלכו לעבר השוטרים. בד בבד, התקיימה חתונה בבית בעיר במשולש

זמן צפייה: 02:45

הידוק ההגבלות נכנס לתוקפו רק הלילה (שישי) וכבר נאלצה המשטרה להתמודד עם הפרות ראשונות של ההנחיות ולפזר אירועים המוניים שהתקיימו בניגוד לחוק. האירוע הראשון התרחש בטייבה, שם פיזרה המשטרה חתונה המונית שהתקיימה בבית פרטי. השוטרים מצאו במקום כ-100 בני אדם, שרובם לא עטה מסכות, וחילקו דוחות לנוכחים.

גם בביתר עילית אירעה חתונה מנוגדת לחוק. כאשר השוטרים הגיעו למקום, החלו המשתתפים להימלט. נגד כמה מהם נרשמו דוחות על אי-עטיית מסכה, ציוד ההגברה של האולם הוחרם, בעל המקום זומן לחקירה ולמארגן האירוע נרשם קנס בסך 5,000 שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברקע הידוק הסגר: 7,597 נדבקים חדשים – 6.2% מהבדיקות חיוביות

טראמפ: המפגינים שפרצו לקפיטול לא מייצגים את אמריקה – וייענשו

רכב פרץ מחסום ודרס שוטר בחיפה – צעיר נורה ונפצע קשה

הסגר
סגר | צילום: דוברות המשטרה

בראשון לציון, התלוננו שכנים על רעש בווילה. שוטרים שהגיעו למקום גילו שמתקיימת בו מסיבה בהשתתפות של כ-120 צעירים. תחילה, סירבו החוגגים לפתוח את הדלת ואף השליכו בקבוקי זכוכית לעבר השוטרים. תוך זמן קצר, נכנסה המשטרה לווילה, וחילקה כ-100 דוחות על סך 500 שקלים. בעל המקום נקנס גם הוא, ב-5,000 שקלים.

במקביל - ולמרות השבתת מערכת החינוך, בכמה מוקדים בבני ברק נמשכו הלימודים כרגיל, שכן ילדים נצפו הולכים לבית הספר. כמו כן, בביתר עילית פרצו עימותים קשים בין כוחות המשטרה למתפללים - שלא נשמעו להנחיות ופתחו את בית הכנסת חרף האיסור.

מסיבה בחלון
מסיבה בימי קורונה

בינתיים בקריות, המשטרה תפסה חולה קורונה מאומת שיצא מביתו על מנת להתפלל וזימנה אותו לחקירה. כשהשוטרים הגיעו תחילה לביתו, בני משפחתו טענו כי הוא נמצא בחדרו וכי הוא לא יכול לצאת. אולם אז, פתחו השוטרים בסריקות ליד הבית והבחינו בגבר כשהוא מנסה להימלט מהמקום. החולה נלכד וכאמור, זומן לחקירה.

ביום רביעי הבהירו גורמים במשטרה כי בסגר הנוכחי "תהיה יד כבדה על האכיפה". את הסגר אוכפים כ-5,000 שוטרים בכל רחבי הארץ, בהם שוטרים שמסיירים בתוך הערים ועושים שימוש ברחפנים. ברביעי הוסיפו השוטרים כי הפעם, "תהיה הקפדה על מגבלת האלף מטרים".