כוח משטרתי סמוי זיהה השלכת מטען לעבר בית, אחד החשודים נהרג

במהלך פעילות סמויה במג'ד אל-כרום זיהה כוח משטרתי מטען שהושלך לעבר בית. שני חשודים נמלטו מהמקום ואחד מהם, מוחמד שעבאן בן ה-17, נהרג לאחר שהקטנוע שעליו רכב החליק. נער נוסף נפצע בינוני

זמן צפייה: 00:37

תושב ג'דיידה-מכר בן 17 נהרג הלילה (שלישי) ונער נוסף בן 17 נפצע בינוני, במהלך פעילות סמויה של המשטרה במג'ד אל-כרום שבגליל. הכוח זיהה השלכת מטען לעבר בית, ושני הנערים, בהם ההרוג מוחמד שעבאן, נמלטו מהמקום.

ככל הנראה, שני הנערים היו בדרכם לבצע ירי לעבר אדם נוסף בכפר, ובמהלך הפעילות שעבאן נהרג. פרמדיקים של מד"א, שהגיעו למקום, פינו את השניים למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מותו של שעבאן נקבע בבית החולים, ומצבו של הנער השני מוגדר בינוני.

ההרוג מוחמד שעבאן, בן 17
ההרוג מוחמד שעבאן, בן 17

מהמשטרה נמסר כי כוחות מיוחדים של להב 433, שהיו בפעילות סמויה במקום בשל איומים ושורה של אירועי ירי וזריקות רימונים לעבר ביתו של תושב מג'ד אל כרום (מה שהעלה חשש כי נשקפת סכנה לחייו), זיהו שני חשודים חמושים הרכובים על קטנוע ללא לוחיות זיהוי, אשר השליכו מטען לעבר ביתו של הקורבן.

המטען התפוצץ ובמקום נשמע פיצוץ עז, ובשלב המעצר השוטרים ביצעו ירי. הקטנוע החליק ואחד החשודים נפצע באורח אנוש, מותו נקבע במקום. החשוד השני כאמור נפצע.

כמו כן עלה החשד שמי שעומד מאחורי האיומים הוא ארגון פשיעה מרכזי בצפון. האדם המאויים הוא איש עסקים, שעל פי הערכות נסחט בידי הארגון. התושב המאוים עשה עסקים עם דמות אחרת המשתייכת למשפחת הפשע הגדולה בגליל. בתקופה האחרונה דרשו ממנו לשלם מאות אלפי שקלים של "חוב כספי", שלטענת אותם אנשים, היה צריך להעביר כחלק מהעסקים שביצע. כשלא עמד בדרישות, החלו איומים ושורת פעולות שנועדו לסחוט ממנו את הכסף.