פסיקה: ניתן לאסור כניסת סייעת שאינה מוכנה להיבדק לבית ספר

בית הדין לעבודה קבע כי המועצה האזורית כוכב יאיר יכולה למנוע כניסה של צוותי הוראה לאחד ממוסדות החינוך ביישוב אם אינם מוכנים להיבדק לקורונה באופן תדיר או להתחסן נגד הנגיף

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

בית הדין לעבודה קבע הבוקר (ראשון) כי ניתן לאסור כניסה של צוותי חינוך לבית ספר במועצה האזורית כוכב יאיר - אם אינם מוכנים להיבדק לקורונה באופן תדיר, או להתחסן נגד הנגיף. ההחלטה עשויה להביא לכך שרשויות נוספות יחייבו את צוותי ההוראה שלא מתחסנים להציג בדיקה שלילית באופן קבוע.

השופטת, מירב קליימן, כתבה בהחלטתה כי הזכות לכבוד ולפרטיות אינן גוברות על זכותם לחיים של התלמידים, ההורים וכלל הצוות הבית ספרי. "הזכויות הלכאוריות של המבקשת גוברות על זכותה וחובתה של המשיבה לדאוג לרווחתם של תלמידיה, הצוות החינוכי והורי התלמידים וכאשר מאזן הנוחות נוטה לטעמנו בבירור, לעת הזו, לצידה של המשיבה אשר אמונה על שלומם של כל הבאים בשעריה – עובדים ושאינם עובדים – ילדים ומבוגרים", נכתב בפסיקה.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

יש לציין כי העתירה הוגשה על ידי סייעת בבית הספר יסודי במועצה האזורית, לאחר שראש המועצה הודיע ערב החזרה ללימודים בבתי הספר ובגנים כי אנשי הצוות החינוכי, שהם עובדי מועצה, ידרשו להציג תעודת מתחסן או בדיקת קורונה שלילית בכל שבעה ימים, כתנאי לכניסתם למוסד החינוכי.

עו"ד נעמה שבתאי בכר, מומחית בייצוג מעסיקים, שמייצגת את המועצה האזורית: "מדובר בתקדים מבורך שישליך על מערכת החינוך כולה וגם על כל המשק הישראלי. בית הדין לעבודה עשה איזון נכון בין הזכויות של העובדים לבין טובת הציבור בכללותו. כל עובד רשאי להחליט על גופו וזכותו להתחסן או לא. אבל כל עובד גם חייב לשאת באחריות להחלטתו. כמובן שאין להטיל את האחריות על המעסיקים, שכל מטרתם היא להגן על עובדיהם ועל הקהל הרחב הבא בשערי מקום העבודה".