למרות אבטחה משטרתית: רימון הושלך לעבר ביתו של ראש עיריית רהט

24 שעות אחרי שהמשטרה הצמידה לעטא אבו מדיעם אבטחה בעקבות ירי לעבר מתחם מגוריו, נזרק רימון לכיוון ביתו והחשודים נמלטו. נראה כי העבריינים ברהט לא מפחדים מהנשטרה המקומית וממפקד המחוז - וגם ההבטחות הגדולות לא מצליחות למנוע את הפשיעה הגואה. "לא ישברו אותי"

ראש עיריית רהט עטא אבו מדיגם
ראש עיריית רהט עטא אבו מדיגם | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שביום ראשון בוצע ירי אל עבר מתחם מגוריו של ראש עיריית רהט עטא אבו מדיגם, אמש (שני), פחות מ-24 שעות לאחר המקרה הראשון, הושלך רימון אל עבר הבית. במשטרה העריכו לאחר הירי כי הרקע הוא סכסוך בתוך המשפחה, והחליטו להצמיד לראש העיר אבטחה צמודה מסביב לשעון. למרות האבטחה התרחש גם האירוע השני, והחשודים נעלמו.

במצב הנוכחי של חוסר המשילות בנגב, מתברר שהעבריינים לא סופרים את המשטרה, וגם לא את מפקד המחוז ניצב אמיר כהן, שהחליט רק אחרי השלכת הרימון להטיל את החקיקה על היחידה המרכזית של מרחב נגב. כהן אמר: "נפעל בנחישות לאתר את המעורבים כפי שעשינו באירועים הקודמים. לא נאפשר בריונות ואלימות כלפי אזרחים נורמטיבים ונגד אנשי ציבור".

בינתיים, בשטח, התוצאה דווקא הפוכה. למרות הכותרות הגדולות וההבטחה לתגבר את תחנות המשטרה במאות שוטרי מג"ב, העבריינים עושים מה שהם רוצים, והפעם - מתחת לאפם של השוטרים. ראש עיריית רהט הגיב ואמר: "לא ישברו אותי".

עבד אלרחמן קשוע, מנכ''ל עיריית טירה שנרצח
עבד אלרחמן קשוע, מנכ''ל עיריית טירה שנרצח

נזכיר כי אמש עבד אלרחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה, נורה למוות בעיר שבשרון, ובנוסף נפצעו באורח בינוני חבר המועצה וחבר המועצה לשעבר. צוותי מד"א שהגיעו לזירה, ליד תחנת המשטרה בעיר, פינו את הפצועים לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו של קשוע.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב בזירה, בסיומה הטיל את החקירה על היחידה המרכזית המחוזית. הוא הדגיש כי החקירה מוצבת בראש סדר העדיפות המחוזי נוכח חומרת האירוע, בו נרצח בעל תפקיד ציבורי במוסד שלטוני, ולפיכך הנחה את הימ"ר לנהל את החקירה, לצד העצמת הפריסה המבצעית בעיר למען שלום הציבור.