הנהג החשוד פגע, ברח - ונעצר; הילל בן ה-9 מערד שילם בחייו

הילל ימהרן הוא הילד שנדרס למוות אמש לאחר שנפגע מרכב בכביש 31, סמוך לערד. הוא פונה לביה"ח סורוקה בב"ש תוך כדי פעולות החייאה - אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. אמו: "ילד מדהים ואהוב". הנהג החשוד, תושב כסייפה בן 27, נמלט ונעצר

זמן צפייה: 01:43

הילל ימהרן, בן 9, הוא הילד שנדרס למוות אמש (שלישי) מפגיעת רכב שנמלט מהמקום בכביש 31 סמוך לערד. צוות מד"א שהוזעק לזירה העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם כעבור כמה שעות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא יובא למנוחות היום ב-14:00 בבית העלמין בעירו. אמו, איילה, אמרה: "הוא היה ילד מדהים שאהוב על כל חברים ומשפחה".

כמו כן, הותר לפרסום כי אמיר אזברגה, תושב כסייפה בן 27,] הוא החשוד בדריסה. בית המשפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בחמישה ימים, עד 26 בדצמבר, "ביציאה מערד על כביש 31 החשוד פגע בילד בן ה-9. הרכב נעצר אחרי 100 מטרים. ואז פתח בנסיעה לאחר שניסו לעצור אותו וירד לשטח", הסביר בדיון נציג המשטרה. על-פי העובדות שבידי המשטרה הילד, לא חצה במעבר חציה ומנגד הנהג לא עבר על החוק ונסע באופן רגיל.

כמו כן, בידי המשטרה תיעוד האירוע שמצביע על כך: "בחקירה טען שלא ידע במה הוא פגע. עזב את המקום התאונה המשיך בנסיעה פרק רגלית וברח". סנגורו טען מנגד טען שאזברגה נכנס ללחץ ורמת הסוכר בדמו עלתה. בית המשפט קבע שיש חשד סביר לכך שביצע את המיוחס לו - הפקרה לאחר פגיעה וגרימת מוות ברשלנות. כמו כן כי ישנו סיכוי סביר לשיבוש חקירה.

המשטרה ביצעה סריקות אחר הרכב הפוגע, וכעבור זמן מה אותר חשוד באזור פזורת כסייפה שבנגב ונעצר. עו"ד תאמר אסידי שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנהג, אמר: "מדובר בתאונה טרגית ואנו מביעים צער עמוק. חקירת המשטרה מעלה כי ככל הנראה הנהג לא יכול היה למנוע את התאונה. הוא משתף פעולה ומסר גרסה מפורטת להשתלשלות האירועים. הגשנו ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו".

המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה | צילום: מרים אלסתר, פלאש 90

חובש בכיר במד"א ישראל כץ ופאראמדיק מד"א אורי דדון סיפרו: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ראשוני בשטח, הכנסנו אותו במהירות לאמבולנס ופינינו אותו במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".