באמצעות סוכן סמוי: 35 חשודים בסחר בסמים ונשק נעצרו

עשרות חשודים נעצרו הבוקר בסיומו של מבצע הפללה מורכב שנמשך לאורך עשרה חודשים. ביצוע המעצרים, במהלכם נתפסו גם רכבי יוקרה, התאפשר בזכות הפעלת סוכן שערך באופן מפוקח עשרות עסקאות בלתי חוקיות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. במהלך היום המשטרה צפויה לבקש את הארכת מעצרם של החשודים. המפכ"ל: "ידה הארוכה של משטרת ישראל תמשיך להגיע לכל מי שיטבול את ידיו בעולם הפשע"

אזיקים. אילוסטרציה
אזיקים. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

35 חשודים בסחר בסמים ונשקים נעצרו היום (שני), בתום מבצע בן עשרה חודשים. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ולוחמי יחידות מיוחדות ביצעו את המעצרים, במהלכם נתפסו סמים מסוכנים וכלי נשק בשווי מיליוני שקלים. החשודים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר ובמהלך היום המשטרה צפויה לבקש את הארכת מעצרם בבית המשפט השלום בחיפה.

הפללת העבריינים התאפשרה באמצעות הפעלה של סוכן סמוי, שפעל ברחבי הארץ וביצע עשרות עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישות כלי נשק מסוגים שונים וקילוגרמים של סמים מסוכנים, כדוגמת קוקאין ודוסה. על פי המשטרה, היקף העסקאות נאמד במיליוני שקלים.

בגל המעצרים השתתפו למעלה מ-450 שוטרים, בהם שוטרי מחוז חוף, לוחמי יס"מ, לוחמי מג"ב, חבלנים, כלבנים ממדור בע"ח במשטרה ואנשי הזיהוי הפלילי. המעצרים בוצעו במספר רב של ישובים - ג׳סר, חיפה, חדרה, אור עקיבא, כפר קרע, טייבה, קרית מוצקין ועוד. בנוסף לסמים וכלי הנשק, איתרו השוטרים רכבי יוקרה בשווי מאות אלפי שקלים.

Whatsapp Image 2023 05 03 At 0
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בשעות הבוקר נערך טקס בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד המחוז ניצב דניאל לוי וכלל הכוחות השותפים, במטרה לסכם את המבצע. "משטרת ישראל ממשיכה כל העת, גם במהלך מלחמת חרבות ברזל, במאבק נחוש ובלתי מתפשר לכל תופעות האלימות והפשיעה", אמר רב-ניצב שבתאי בנאומו, "ידה הארוכה של משטרת ישראל תמשיך להגיע לכל מי שיטבול את ידיו בעולם הפשע, גם באמצעות סוכנים סמויים שבהפעלה נכונה כפי שנעשה פה, ביחידה המרכזית של מחוז חוף, רושמים הצלחה במאבק נגד מחוללי הפשיעה".

\

מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי
מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי

מפקד מחוז חוף, ניצב דניאל לוי, הוסיף: "זהו יום מיוחד במאבק בפשיעה, שאת תוצריו אנו רואים בהפעלה מוצלחת זו. זוהי אחת הדרכים למיגור הפשיעה החמורה המשלבת בתוכה נחישות, חוכמה, תעוזה ויוזמה. מבצע זה הינו המשכה של הפעילות המבצעית הנרחבת בתקופה האחרונה במחוז חוף וחלק מרצף מבצעים בדגש לפשיעת המגזר הערבי וגם כנגד מחוללי הפשיעה החמורה. נמשיך לפעול בנחישות בדרכים מגוונות כנגד עבריינים הפוגעים בביטחונו האישי של הציבור ונמצה עימם את הדין".