אולמרט אחרי שכינה את משפחת נתניהו "חולי נפש": "הרבה אנשים חושבים כמוני"

רה"מ לשעבר לא חזר בו מדבריו, וטען בריאיון בחדשות 13 כי התייעץ עם מומחים לפני שהתבטא נגד המשפחה. "ההתנהלות בהיבטים שונים של בני המשפחה תואמת את חוות הדעת - התנהגות שלהם בלתי נורמטיבית"

זמן צפייה: 11:24

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט המשיך לתקוף הערב (שני) את משפחת נתניהו, ולא חזר בו מדבריו לאחר שכינה "חולי נפש". "הבעתי דעה - הרבה אנשים חושבים כמוני", אמר אולמרט בריאיון בחדשות 13. "ההתנהלות בהיבטים שונים של בני המשפחה תואמת את חוות הדעת - התנהגות שלהם בלתי נורמטיבית".

לטענתו, התייעץ עם מומחים בתחום, לפני שהביע את עמדתו נגד המשפחה. "מחלת נפש היא מחלה, היא טעונה טיפול ולא צריך להעליב אנשים אנשים חולי נפש. אני רק לא רוצה שהם ינהלו את מדינת ישראל ויקבלו החלטות בעניינים הגורליים ביותר", המשיך אולמרט. השלישייה הזאת ניהלה את מדינת ישראל  - לשרה ויאיר אין תפקיד רשמי אבל הם ניהלו את המדינה. יש לי הוכחות בהחלט. כשיגיע המשפט הדברים האלה ייחשפו".

שרה, בנימין ויאיר נתניהו
שרה, בנימין ויאיר נתניהו | צילום: רויטרס

עוד הוסיף ראש הממשלה לשעבר כי "השופט אמר שבמסגרת חופש הדיבור והזכות למתוח ביקורת מותר לומר דברים מגונים ביותר ובלתי נעימים. לכן, אם מותר לומר את הדברים, אין שום הצדקה לדרישה לפצות את על כך", ועקץ פעם נוספת את משפחת נתניהו: "אם יש דבר שבו הם טובים זה לדרוש כסף, בעיקר מאחרים".

עורך הדין יוסי כהן, שמייצג את משפחת נתניהו מסר בתום הריאיון: "השופט עמית יריב המליץ לאולמרט למחוק את טענת ההגנה העיקרית שלו, לפיה הדברים שפרסם נגד משפחת נתניהו התבססו על עובדות. במקום זאת, השופט הציע לו לומר שזאת הייתה הבעת דעה בלבד, וזאת לאחר שחקר אותו מעל דוכן העדים. אולמרט דחה את ההצעה לאחר שהשופט אמר שבכוונתו לקבוע הוצאות ופיצויים שייקבעו בהמשך".

מוקדם יותר היום הודיע השופט כי לא עלה בידם של הצדדים להגיע להסכם לסיום התביעה. ההסכם נפל בעקבות סעיף הפיצויים, אליו סירב להסכים אולמרט מאחר ולא היה מעוניין בכך שלבית המשפט יינתן שיקול דעת בהכרעת הפיצויים נגדו.

ראשי הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואהוד אולמרט
ראשי הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואהוד אולמרט | צילום: רויטרס

עם זאת, השופט הכריז כי ההצעה עדיין נמצאת על שולחן הדיונים, למקרה שאחד הצדדים ישנה את דעתו. יש לציין גם כי עורך דינם של משפחת נתניהו, יוסי כהן, טען כי מבחינתם הם הסכימו על הצעת הפשרה.

במהלך הדיון, שאל השופט את אולמרט באילו אמצעים נקט כדי לבדוק אם ההאשמות שלו כלפי נתניהו נכונות, ואולמרט השיב כי שמע הקלטות של בני המשפחה ועקב אחרי ההתנהלות שלהם. עוד טען אולמרט כי התייעץ עם מומחים שמכירים את משפחת נתניהו, והם העידו על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא "התנהגויות לא נורמליות ומוטרפות".

עו"ד כהן תקף את עו"ד של אולמרט, ואמר כי "יש דברים שלא אומרים ולא כותבים. לקחתם נושא כאוב והפכתם אותו לקרקס. אם היינו מדינה מתוקנת, המשטרה כבר הייתה עוצרת את אולמרט". בתגובה, השיב לו השופט: "תודה לאל שאנחנו לא במדינה כזאת". עוד הוסיף כהן לדבריו כי "יושבת משפחה, שבעיניי היא מהמשפחות המפוארות בישראל, והיא צריכה לשמוע שראש ממשלה לשעבר, שאגב הוא עם עבר לא נקי - קורא להם חולי נפש?".