מנהל עמותה המכינה צעירים לשירות צבאי נעצר בחשד לעבירות מין

יוסף אוחיון נעצר בחשד שניצל את מרותו וביצע עבירות מין בכמה חניכות של העמותה הפועלת בירושלים וביישובי הסביבה כדי להכין בני נוער גופנית ומנטלית לקראת השירות הצבאי. מעצרו הוארך בשבעה ימים

ניידת משטרה, ארכיון | צילום: shutterstock

המשטרה עצרה אתמול (ראשון) את יוסף אוחיון, תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, המנהל עמותה המכינה בני נוער לקראת שירות צבאי, בחשד שביצע עבירות מין בקטינות במסגרת תפקידו. אוחיון, שהעמותה בראשותו מכינה את בני הנוער גופנית ומנטלית לקראת השירות, נעצר בתום חקירה סמויה של מחוז ירושלים במשטרה ומעצרו הוארך בשבעה ימים.

יוסף אוחיון, מנכ''ל העמותה החשוד בעבירות מין בחניכות
יוסף אוחיון, מנכ''ל העמותה החשוד בעבירות מין בחניכות

על פי החשד, במהלך פעילות העמותה, בין היתר תוך השתלבות במוסדות חינוך גדולים בעיר ירושלים ויישובי הסביבה, יצר אוחיון קשרים עם חניכות וניצל את קרבתו אליהן, תוך שהוא מרמה לכאורה את אותן קטינות בכל הנוגע לעברו הצבאי והמקצועי ובכך רכש את אמונן. בתוך כך, החשוד הציג את עצמו כבעל הכשרה פסיכולוגית, וכמי ששירת ביחידה מיוחדת ונפצע בעת שירותו הצבאי.

יו"ר נעמ"ת חגית פאר מסדה בתגובה: "לא להאמין שהזוועות האלו התרחשו לכאורה בקודש הקודשים ובסביבה שאמורה לחנך לערכים ולדרך ארץ". פאר הוסיפה כי "נדרשת כאן לא רק חקירה משטרתית אלא במקביל גם תחקור פנימי של כל הגופים שהיו בקשר עם העמותה ועם המדריך בכדי לנסות ולהבין איך דבר כזה קורה וחמור לא פחות מכך - יש לנתץ את מנגנון ההשתקה שלכאורה קיים פה".

חגית פאר, יו''ר נעמ''ת
חגית פאר, יו''ר נעמ''ת | צילום: Nizzan Cohen

עורכת הדין נגה ויזל, מומחית לייצוג חשודים בעבירות מין ומייצגת את החשוד, מסרה: "מדובר בבחור צעיר שהקים בעשר אצבעותיו עמותה לתפארת, שפועלת בקרב בני נוער לפני גיוס לצה"ל. במהלך השנים סייע מרשי למאות ואף לאלפי בני נוער, גם כאלו בסיכון, והפך את עתידם לוורוד יותר. הדברים עדיין בחקירה, וצר לי שבית המשפט התיר לפרסם את שמו של מרשי, ובכך פגע במתלוננים שחלקם נחשפו כבר בכלי התקשורת וברשתות החברתיות. מרשי מכחיש מכול וכל את האירועים המיוחסים לו".

עורכת הדין נגה ויזל
עורכת הדין נגה ויזל | צילום: יח''צ