הטעות בזיהוי שהסתיימה במוות: 6 יואשמו במעורבות ברצח מור טויזר

ב-31 באוקטובר נורה טויזר מרכב חולף. הוא פונה לבית החולים וכעבור כמה ימים נקבע מותו. זמן קצר לאחר מכן התברר כי מדובר על-פי החשד בטעות בזיהוי. המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד שישה חשודים, תושבי המרכז והקריות בני 20-40 - בהם שתי נשים - בחשד למעורבות באירוע

זמן צפייה: 02:03

המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) הצהרת תובע לבית משפט השלום בחיפה נגד שישה חשודים, תושבי המרכז והקריות בני 20-40, בהם שתי נשים, בחשד שהיו מעורבים ברצח מור טויזר, תושב קריית ביאליק בן 29, שנורה למוות לפני כחודש בקריית אתא, ככל הנראה בגלל טעות בזיהוי. החשודים נעצרו והובאו לחקירה בחשד לרצח, קשירת קשר לפשע ועוד. משפחתו וחבריו של טויזר מפגינים מחוץ לבית המשפט.

ב-31 באוקטובר טויזר נורה ונפצע קשה לאחר שנורה בראשו כשרכב על אופנועו בדרכו חזרה הביתה. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו מחוסר הכרה והעניקו לו טיפול רפואי ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. כעבור כמה ימים, מותו נקבע בבית החולים. במהלך החקירה עלה החשד שכוונת החשודים הייתה לירות במישהו אחר.

מהמשטרה נמסר כי "ראשיתה של החקירה בתאריך 31.10.22 עם קבלת דיווח בשעות הערב על אדם פצוע ירי בקריית אתא. כוחות משטרה ורפואה שהגיעו למקום זיהו קורבן בן 29, תושב קריית ביאליק שפונה למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה במצב אנוש כאשר הוא מורדם ומונשם. כעבור מספר ימים נקבע מותו של הקורבן בבית החולים. בתום הערכת מצב מיוחדת ובשל מורכבות החקירה החליט מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, להפקיד את החקירה בידי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף לאחריה החלה להתנהל חקירה סמויה בפיקודו של רפ"ק תומר קסלסי ובמהלכה התחקה צוות החקירה אחר זהות החשודים".

"ב-13 בנובמבר, בתום חקירה סמויה ואיסוף מגוון רב של ראיות הקושרות את החשודים לביצוע המעשה, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של 6 חשודים על-ידי בלשי הימ"ר בסיוע לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) בלהב 433 בשלושה מוקדים: רמלה, טבריה וקריית אתא. החשודים, תושבי רמלה, טבריה וקריית אתא, נעצרו. צוות החקירה ניהל חקירה מאומצת ומורכבת תוך שימוש בכלים חקירתיים, טכנולוגיים ופורנזיים ממנה עלה כי היה מדובר היה בטעות בזיהוי וכי החשודים התכוונו לפגוע בקורבן אחר, צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב אחד הכפרים בצפון הארץ, עמו היה להם סכסוך שהחל בגלל ריב בינו לבין אחת החשודות".

"לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה ולתקופה העולה על 34 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה והבוקר כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד החשודים טרם הגשת כתב אישום בעבירות המיוחסות להם ובקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212150919' autoplay='0' credit='' desc='משפחתו וחבריו של מור טויזר מחוץ לבית המשפט' poster='' kid='1_ne6vgsbp' duration='']

רב-פקד תומר קסלסי, ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, אמר הבוקר: "מהרגע הראשון הבנו שלקורבן אין יד בדבר. מדובר באדם ללא דופי, ללא עבר פלילי, ללא סכסוכים. לא הבנו את הקשר שלו לאירוע. ניהלנו חקירה סמויה במשך שלושה שבועות, שבמהלכה בוצעו מאות פעותות סמויות והצלחנו להתחקות אחר שבעת החשודים".

רפ"ק קסלסי הוסיף: "ב-13 בנובמבר עצרנו את החשודים - חמישה גברים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, וכן שתי נשים תושבות הקריות וטבריה שהן בנות זוג של שניים מהם. במהלך החקירה שהפכה לגלויה אספנו מגוון רב של ראיות. ביצענו תרגילי חקירה רבים ומורכבים שהביאו לביסוס החשדות והתשתית הראייתית נגד החשודים - מה שהוביל לחשיפת המניע והסכסוך שקדם לאירוע".

"באופן טראגי ובלתי נתפס, טויזר היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון - ופשוט נורה על לא עוול בכפו. זו טעות בזיהוי. הקורבן הוא נשוי, אב לילדה בת ארבע, לוחם לשעבר, מלח הארץ. החשודים ניסו לשבש את החקירה ולהעלים ראיות".