שוחררו ארבעת החשודים שדקרו למוות פורץ לחווה: "לא רצח"

בית משפט השלום בבאר שבע קבע כי ארבעת העובדים, אזרחי תאילנד, שנעצרו לאחר שדקרו למוות את העבריין עטייה אבו-סבילה בשעה שניסה לפרוץ לחווה חקלאית ליד אופקים - ישוחררו: "החשד הסביר הוא נמוך, אם בכלל ובטח לא בעבירת רצח"

זירת האירוע סמוך לאופקים
ניידת משטרה | צילום: דוברות המשטרה

שופט בית משפט השלום בבאר שבע רפאל ימיני העביר היום (חמישי) מסר ברור של משילות כשהחליט לשחרר ארבעה חשודים ברצח של עטייה אבו-סבילה, עבריין בדואי המוכר למשטרה, לאחר שעל-פי החשד נדקר למוות בשעה שניסה לפרוץ לחווה חקלאית באזור אופקים ולגנוב ציוד חקלאי. "החשד הסביר הוא נמוך, אם בכלל ובטח לא בעבירת רצח", קבע השופט.

במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי "קיים חשד סביר לרצח בכוונה תחילה, וזאת בשל העובדה שהמנוח היה במגמת בריחה ולא במאבק עם המשיבים" .

זירת האירוע סמוך לאופקים
זירת האירוע סמוך לאופקים | צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע סמוך לאופקים
זירת האירוע סמוך לאופקים | צילום: דוברות המשטרה

עו"ד עמית וייצמן, המייצג את העובדים, אמר במהלך הדיון כי מדובר בהגנה עצמית: "בית המשפט העביר מסר ברור היום באשר לגניבות החקלאיות בדרום. זכותו של אדם להגן על רכושו, יהיה המחיר אשר יהיה".

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, מסר: "אני מברך על החלטתו של בית המשפט השלום באר שבע. מדובר בעובדים מסורים שנמצאים איתנו כ-20 שנה, ולהערכתי הם פעלו על מנת למנוע את ניסיון הגניבה".

עו''ד עמית וייצמן
עו''ד עמית וייצמן

אבו-סבילה שוחרר רק באחרונה לאחר שהורשע בעבירה דומה, כשגנב שנאי בשווי של יותר מ-3 מיליון שקלים בערבה - וריצה עונש מאסר של שנה. זמן קצר אחרי ששוחרר, הוא שוב ביצע עבירות דומות.