היועמ"שית נגד בן גביר: "פועל בניגוד להחלטת המל"ל על שדה תימן"

גלי בהרב-מיארה שיגרה מכתב לרה"מ נתניהו, בנוגע לתנאי הכליאה במתקן המעצר שבנגב: "בעקבות עבודתו של המטה לביטחון לאומי הושגה התקדמות של ממש בדבר, עליה דווח לבית המשפט לאורך השבועות שחלפו מאז הגשת העתירה. ברם, בימים האחרונים התברר כי המשרד לביטחון לאומי עוצר למעשה את קידום המאמצים שנעשו בהובלת המטה לביטחון לאומי ליישום פתרונות הכרחיים"

איתמר בן גביר, גלי בהרב-מיארה
איתמר בן גביר, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שיגרה היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לתנאי הכליאה במתקן המעצר שדה תימן שבנגב, בו היא כתבה כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פועל בניגוד להחלטת המל"ל.

"ב-23 במאי 2024 הוגשה לבית המשפט עתירה בבג"ץ 4268/24 בעניין תנאי הכליאה בשדה תימן", כתבה היועמ"שית, "בעתירה נטענו טענות בעניין התנאים בהם מוחזקים הכלואים במתקן. עד כה נעשו מאמצים רבים, בהובלת המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ובשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים, לשם השבת המתקן לייעודו המקורי, קרי - החזקה לתקופה קצרה לצרכי חקירות, מיון וסינון. כך, שכלואים המוחזקים לתקופות ממושכות יועברו למתקנים אחרים".

"בעקבות עבודתו של המטה לביטחון לאומי הושגה התקדמות של ממש בדבר, עליה דווח לבית המשפט לאורך השבועות שחלפו מאז הגשת העתירה", הוסיפה, "ברם, בימים האחרונים התברר כי המשרד לביטחון לאומי עוצר למעשה את קידום המאמצים שנעשו בהובלת המטה לביטחון לאומי ליישום פתרונות הכרחיים".

תיעוד מתוך מחנה המעצר "שדה תימן"
תיעוד מתוך מחנה המעצר "שדה תימן" | צילום: צילום מסך, מתוך CNN

בהרב-מיארה הוסיפה כי "ככל שלא ניתן יהיה להודיע לבית המשפט, בטווח הזמן המיידי, על השבת המתקן לייעודו המקורי על-פי סיכום הדיונים במטה לביטחון לאומי, הדבר עלול להיות בעל השלכות משמעותיות רחבות. על כן, אבקש את הידרשותך הדחופה לנושא".