יותר מ-400 מקרי התעללות: לקראת אישום בפרשת "גן הזוועות" באילת

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד הגננת אילנה קובר (64), החשודה במאות מקרים של התעללות ותקיפת פעוטות שבהם טיפלה. אתמול זומנו ההורים לזהות את ילדיהם בתיעוד. "הרימה את בני מהחולצה והטיחה אותו ברצפה", סיפרה בזעזוע אחת האימהות. אם אחרת אמרה: "אני חנוקה מדמעות. הבן שלי עבר התעללות יומיומית"

זמן צפייה: 02:28

הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה היום (חמישי) נגד הגננת אילנה קובר (64), תושבת אילת, החשודה במאות מקרים של התעללות ותקיפה של פעוטות חסרי ישע שבהם טיפלה. מחקירת המשטרה, שהחלה במאי, עלה חשד ל-400 מקרים של תקיפה והתעללות ב-27 פעוטות.

ההורים זומנו  אתמול לזהות את ילדיהם בתיעוד ולהגיש תלונה. במקביל, אמרו במשטרה, "מעצרה של קובר הוארך במשך יותר משבועיים שבמהלכם המשיכו החוקרים לגבש את התשתית הראייתית נגד החשודה, לרבות גביית עדויות נוספות תחת אזהרה ממטפלות שעבדו עם החשודה ואשר שהו במעצר בית לאורך כל ימי החקירה".

בתאל עמוס, אם לשני פעוטות מהפעוטון, סיפרה בזעזוע:"הבן הגדול שלי ש', בן 3, היה אצלה בפעוטון מגיל שנה עד עכשיו. צפיתי בזוועות והתפרקתי לגורמים. בצילומים נראה ש' יושב בין רגליה של אילנה קובר ומבקשת מילד אחר לתת לבן שלי סטירות לחי. בסרטון אחר ש' ישב על כיסא בשעת האוכל ואילנה לוקחת אותה מרימה אותו עם הכיסא ומטיחה אותו שלוש פעמים על הרצפה ואז הטיחה אותו על הכיסא ודחפה אותו לכיוון השולחן.

אילנה קובר
אילנה קובר | צילום: ירדן רוזנטל

"בסרטון אחר, אילנה הרימה את בני ל' - בן שנה וחצי שנמצא בגן מגיל 8 חודשים - מהחולצה והטיחה אותו ברצפה כמו בובה, לקחה כדור וזרקה לו חזק ישר לפנים. בסרטון נוסף ל' לקח כוס מים ושתה ואילנה לקחה לו את הכוס ודפקה לו אותה בפנים. נתנה להם סטירות לחי ,חנקה אותם, מרימה אותם בחניקה מהגרון. בסרטון נוסף מתבררהשיש בגן 'נדנדת עונש' שבה מושיבים את הילדים והיא סוטרת להם, צובטת אותם וחונקת. בסרטון נוסף אילנה מכניסה לילד שלי בכוח בקבוק אוכל לפה למרות שרואים שהוא מסרב ומסמן עם הראש 'לא'. היא הרימה אותו מהיד וטילטלה אותו 5 פעמים. רואים את אילנה לוקחת ילדה אחרת מהגן ומטיחה אותה על ל' בכוח".

גל ליבר, אם לילד בן שנה וחודשיים מהפעוטון, סיפרה גם היא: "אני חנוקה מדמעות. ראינו מה עבר על הילדים הקטנים המסכנים האלה. אילנה קשרה לבן שלי את הידיים בטרמפולינה ושמה עליו חיתול על הראש - והלכה. היא הרימה אותו מהגרון כשהוא ישן והטיחה אותו. הילד שם מגיל 5 חודשים. הוא עבר התעללות יומיומית. היא דחפה לו ידיים לפה, משכה לו את השפה למטה, העיפה אותו מהטרמפולינה".

לאה קריסי, שבנה התינוק שהה בפעוטון, אמרה כי באחד הסרטונים נראית הגננת כשהיא מנערת את בנה, שישן באותה עת, "תופסת אותו בפרצוף, מנערת אותו ונותנת לו סטירה חזקה בפנים כדי להעיר אותו. בסרטון אחר הילד נרדם על כיסא והיא נותנת לו כאפה שוב. היא עוברת לידו, הילד מחייך והיא תולשת לו את השיער מהראש סתם ככה; תפסה אותו מהצוואר וזרקה אותו לכיוון כיסא ואז אחזה אותו וניערה אותו ללא הפסקה.

"היא ניגבה טוסיק של ילדה מהגן ואז לקחה את אותו המגבון וניגבה לבן שלי עם המגבון הזה את הפנים. עכשיו אני מבינה למה יש לו דלקות חוזרות בעיניים. זו אישה חולנית. סדיסטית. מטורפת. אישה מתעללת שמגיע לה להירקב בכלא עד יום מותה" בכל הסרטונים הסייעות עדות למעשים ובחלק אף נראה שהן משתפות פעולה לכאורה עם מעשי האלימות בצורה אקטיבית".