קרובי נרצחי "מיניבוס הדמים" בשדרות בתביעת ענק: "יכלו להינצל"

קרוביהם של 8 מתוך 13 הקשישים שנרצחו ב-7 באוקטובר סמוך ל"מיגונית החכמה" בשדרות שלא נפתחה, צפויים לתבוע את עיריית שדרות וחברת מוטורולה ב-12 מיליון שקלים, בטענה לרשלנות חמורה בעקבות כשל חמור במערכת - שבעקבותיו לא נפתחה המיגונית: "העירייה נמנעה מקבלת אחריות ופעלה לטייח את נסיבות המקרה תוך העלמת ראיות"

זמן צפייה: 04:49

משפחותיהם של שמונה מתוך 13 הקשישים שנרצחו ב-7 באוקטובר סמוך למיגונית בשדרות יגישו בימים הקרובים תביעה תקדימית נגד עיריית שדרות וחברת מוטורולה על סך של כ-12 מיליון שקלים, בטענה לרשלנות חמורה שהובילה לרצח יקיריהם, כך נודע הבוקר (שני) לחדשות 13.

המיניבוס שבו נסעו ה-13, שהיו בדרכם לים המלח, נתקע בצד הדרך עקב תקר בגלגל. בזמן שנשמעה התרעת צבע אדום הם ניסו ללא הצלחה להיכנס ל"מיגונית החכמה" שאמורה להיפתח באופן אוטומטי - אך זו לא נפתחה.

ב-7 באוקטובר ב-06:29, עם תחילת מתקפת חמאס, ניסו ה-13 להיכנס למיגונית החכמה, אך זאת כשלה כאמור: דלתותיה נותרו נעולות, וכל הניסיונות לפתוח אותה עלו בתוהו. דקות לאחר מכן הגיעו למקום המחבלים בטנדרים, וטבחו ב-13 הגמלאים שעמדו חסרי ישע וללא כל הגנה לצד המיגונית הנעולה.

מחבלים על טנדר בעיר שדרות
מחבלי חמאס על טנדר בעיר שדרות

בכתב התביעה, שיוגש באמצעות עו"ד עומר חרל"פ, נטען בין היתר כי "המיגוניות בשדרות סבלו מהזנחה רבה והפכו למדמנות ולשירותים, מה שגרם לפגיעה בכשירותם". כמו כן נטען כי "עיריית שדרות, לא רק שנמנעה מלקחת אחריות על נסיבות המקרה, אלא שפעלה לטייח את הנסיבות תוך העלמת ראיות, כשלה בבחירת הגורם המתפעל, לא דאגה לתקינות המערכת, ולא פעלה כנדרש ממנה לביצוע ביקורות, בדיקות, מבחנים ותרגילי אירוע".

מהמשפחות נמסר: "אילו המגונית הייתה נפתחת, היו המחבלים ממשיכים לנסוע ברכביהם מבלי להבחין בהם, וחייהם ככל הנראה היו ניצלים".

מעיריית שדרות נמסר: "העירייה משתתפת בצערן של המשפחות. כתב התביעה טרם נמסר לעירייה. לאחר שתלמד את פרטי כתב התביעה, העירייה תמסור את תגובתה לבית המשפט". ממוטורולה טרם נמסרה תגובה.