היום: ועדת השחרורים תקבע אם עונשו של רוצח אורון ירדן יקוצר

בדיון ייקבע האם מאסרו של צבי גור, שחטף את בן ה-8 בשנת 1980, רצח אותו וסחט את המשפחה כשהוא מבקש דמי כופר - יקוצר בשש שנים. המשפחה, שקיבלה לידיה את הכרעת הדין רק אתמול, מתנגדת לשחרור

זמן צפייה: 00:23

ועדת השחרורים צפויה לקבוע היום (רביעי) אם צבי גור, שהורשע בחטיפה ורצח של הילד אורון ירדן בשנת 1980, יקבל קיצור של שש שנים לעונשו או ימשיך לרצות את 45 שנות המאסר שהוטלו עליו. פרקליטי המשפחה ביקשו מוועדת הדין המיוחדת שהדיון יהיה פומבי, בדלתיים פתוחות, כדי להבין את המניעים להחלטה במידה ויוחלט לשחרר את צבי גור.

צבי גור חטף את אורון בן ה-8, רצח אותו, סחט את המשפחה וביקש דמי כופר בזמן שגופתו של אורון הייתה בידיו. עוד לפני החטיפה של אורון, ניסה גור לחטוף ילד אחר ונכשל, וגם לאחר שהחל לשאת את עונשו הצליח להימלט מהכלא ונתפס לאחר כמה ימים. על כל אלה, קיבל עוד עונשי מאסר.

Gurpii
צבי גור

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ירה, החטיא – והחל לדקור: ניסיון חיסול לעיני המצלמות • תיעוד

חשד להתעללות בפעוטון בי-ם: הגננת נחקרה פעמיים – אך התיק נסגר

חמאס סגר את המעברים ברצועה כדי לערוך תרגיל פתע ותמרון

צבי גור ואורון ירדן
צבי גור ואורון ירדן | צילום: חדשות 13

כבר לפני שנה וחצי התנהלו דיונים בעניין שחרורו המוקדם, ואחרי שנים של שתיקה משפחתו של אורון ירדן יצאה למאבק נגד השחרור. אתמול, לאחר 39 שנים, קיבלה משפחתו של ירדן לראשונה את הכרעת הדין וגזר הדין במשפטו של צבי גור. מהמשפחה נמסר כי: "נמשיך להילחם עד פרסום הכרעת הדין וגזר הדין ברבים".

"הוא אמור לרצות עוד שש שנות מאסר בסך הכול, ולהשלים 45 שנים על פשעים נוראיים שהוא עשה", אמרה עו"ד לימור לוי, המייצגת את משפחתו של אורון. "כל בקשה, כל דיון, כל עניין קטן מחייה את כל העניין וגורם למשפחה לטלטלה ולסערת רגשות. על מה מגיע לו פרס? זה לא אדם שראוי לסלוח לו באיזושהי צורה וללכת לקראתו, זה פשוט לא מגיע לו".