"רוצה לראות חווארה שרופה": היועמ"שית אישרה לחקור את פוגל

אחרי שהח"כ מעוצמה יהודית אמר בבוקר שאחרי הפיגוע שבו נרצחו האחים יגל והלל יניב כי הוא "רוצה לראות חווארה סגורה ושרופה, רק ככה נשיג הרתעה" - אישרה גלי בהרב-מיארה למשטרה לחקור אותו בחשד להסתה לטרור. בן גביר תקף: "דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל והוכחה מובהקת לנחיצות הרפורמה"

זמן צפייה: 01:30

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה היום (רביעי) למשטרה לפתוח בחקירה בחשד להסתה לטרור נגד ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), לאחר שאמר בעקבות הפרעות בחווארה כי הוא "רוצה לראות חווארה שרופה וסגורה".

ח"כ פוגל אמר את הדברים בריאיון לרדיו גלי ישראל בבוקר שאחרי הפיגוע בחווארה, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב: "חווארה סגורה ושרופה, זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על ההחלטה: "אותה יועמ"שית שמגוננת על איימן עודה שתקף את השר בן גביר, עופר כסיף שתקף שוטרים, רון חולדאי שאמר שקרא לדם ברחובות, אהוד ברק שקרא למרי אזרחי, אהוד אולמרט שקרא ל'קרב פנים אל פנים', דן חלוץ שקרא לסירוב פקודה ועוד קריאות להמרדה, אותה יועמ"שית ממהרת לחקור חבר כנסת שהבהיר בצורה חד-משמעית שהתכוון לכך שצה"ל יעשה את העבודה ולא שאזרחים יקחו את החוק לידיים, וכי הוא לא בעד פגיעה בכל הערבים, אלא בתומכי הטרור בלבד. דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל והוכחה מובהקת לנחיצות הרפורמה".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) אמר לחדשות 13 בעקבות החלטת היועמ"שית, כי "המקום לפתור את הדברים האלה הוא לא בחקירת משטרה, אלא בקלפי. תומך טרור לא צריך לשבת בכנסת. פוגל לא תמך בהם, אלא שמח על התוצאה".