המאבק בפשיעה בחברה הערבית: 14 עצורים בנגב, אמל"ח נתפס

בפעילות מבצעית יזומה כנגד מחוללי פשיעה בפזורה הבדואית בנגב נעצרו 14 בני אדם בחשד למעורבות באירועי אלימות ושימוש בנשק בניגוד לחוק, וכן נתפסו פריטי אמל"ח. השר לביטחון לאומי קיים הערכת מצב עם המפכ"ל: "אלימות בכפר היא אלימות נגד ילדה בת 3 שלא עשתה דבר, ואלימות כזאת תזלוג גם החוצה אל שאר מדינת ישראל"

זמן צפייה: 01:39

14 בני אדם נעצרו ופריטי אמל"ח שמוחזקים בניגוד לחוק נתפסו במהלך פעילות מבצעית יזומה ורחבת היקף שהתרחשה ביממה האחרונה (רביעי) על ידי שוטרי מרחב נגב כנגד מחוללי פשיעה ויעדים פלילים בפזורה הבדואית ובישוב ערערה בפרט. המשטרה שמה דגש לאיתור מעורבים בעבירות של החזקה ושימוש באמצעי לחימה בניגוד לחוק, במטרה לסכל ולמנוע אירועי ירי ואלימות המתרחשים על רקע סכסוכים פליליים בין גורמים בחברה הערבית.

מהמשטרה נמסר כי "פעילות זו תמשך ככל שתידרש ע"י משטרת ישראל וצפויים מעצרים נוספים כנגד כל גורם המעורב וגורם לפשיעה באזור. מרחב נגב ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו, כחלק מחיזוק הביטחון ושמירה על רכושו של הציבור, לצד הרתעה והבאת העבריינים לדין".

תפיסת אמל''ח בערערה שבנגב
תפיסת אמל''ח בערערה שבנגב | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים אמש דיון הערכת מצב בעקבות האירועים בערערה, בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ומפקד מרחב נגב במשטרה תנ"צ נחשון נגלר. בדיון אמר השר בן גביר כי המדיניות שלו היא להיכנס אל תוך הכפרים ולהפגין נוכחות משטרתית גבוהה, זאת חרף המחסור המשמעותי בכוחות משטרה ומתוך הבנה שחשוב לגדוע את האירועים הללו עוד בתחילתם, כך נמסר מלשכת השר.

במקביל, לשכת השר לביטחון לאומי מסרה כי הוא פועל על מנת להגדיל משמעותית את תקציב המשטרה לשנה הבאה, במטרה לגייס עוד אלפי שוטרים ולהקים משמר לאומי. "חייבים לחזק את המשילות שלנו גם בתוך הכפרים, אלימות בכפר היא אלימות נגד ילדה בת 3 שלא עשתה דבר ואלימות כזאת תזלוג גם החוצה אל שאר רחבי מדינת ישראל. לא אסבול שהנגב יהיה המערב הפרוע של ישראל. דין ערערה עדין תל אביב", כך בן גביר.

האמל''ח שנתפס בערערה שבנגב
האמל''ח שנתפס בערערה שבנגב | צילום: דוברות המשטרה

המבצע הנרחב בנגב מגיע על רקע אירועי אלימות שהתרחשו בסוף השבוע, עת פרצו אלמונים רעולי פנים לסניף "ארומה" שבעבדת והשחיתו את המקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, כשלפי שעה, החשד המרכזי שנבדק הוא האם הירי בוצע על רקע גביית דמי חסות מבעלי המקום. בתוך כך, אתמול הופצו ברשתות החברתיות תיעודים בהם נצפו בערערה שבנגב כמה גברים כשהם מנהלים חילופי ירי זה עם זה.