בקשת נתניהו נדחתה: משפטו ייפתח בשבוע הבא כמתוכנן

חרף בקשת רה"מ, השופטת רבקה פרידמן פלדמן קבעה כי דיון ההקראה יתקיים ביום שלישי הבא. נתניהו יצטרך לנכוח בבית המשפט. "תשובת הנאשמים לא מתבקשת בשלב זה - דחיית הדיון אינה מוצדקת"

זמן צפייה: 00:15

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את בקשתםו של פרקליטי ראש הממשלה נתניהו לדחות את פתיחת משפטו לחדשו מאי, וקבע כי דיון ההקראה ייערך כמתוכנן ביום שלישי הבא.

נתניהו לא ביקש להיעדר מהדיון והוא ככל הנראה יצטרך לנכוח בבית המשפט. השופטת רבקה פרידמן פלדמן, דחתה את הבקשה, נימקה את ההחלטה וכתבה כי "תשובת הנאשמים לא מתבקשת בשלב זה - דחיית הדיון אינה מוצדקת".

לכתבות נוספות בנושא:

הפרקליטות הודיעה: מתנגדת לבקשת נתניהו לדחות את פתיחת משפטו

פרקליטי נתניהו ביקשו לדחות את משפטו לחודש מאי

מקורבי רה"מ פנו לגורמים במשותפת: "התנגדו לחוקים נגד נתניהו"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול, הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה שהיא מתנגדת לבקשת פרקליטי נתניהו, שפורסמה בערב הבחירות ביום שני שעבר בחדשות 13. לפרקליטות חשוב שתהיה מסגרת זמנים לתיק ושיקבעו מועדי הדיונים, עם זאת היא לא התנגדה לדחיית ההקראה שתפתח את המשפט.

בתגובה שהעבירה הפרקליטות מסרה שהמדינה לא עומדת על כך שנתניהו ישיב לאשמה במועד הדיון, אך מבקשת שיתקיים דיון לצורך קביעת מועדי הדיונים, וכן בעניין חומרי החקירה.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ביום ראשון, כאמור ביקשו פרקליטי נתניהו מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את משפטו לחודש מאי. כזכור, ב-17 במארס צפוי להתייצב נתניהו בבית המשפט להקראת כתב האישום נגדו. פרקליטיו טענו לבקשת הדחייה מכמה סיבות. האחת היא שהם לא קיבלו את כל חומרי המשפט מהפרקליטות, כמו כן, ועדת ההיתרים צפויה להתכנס ולדון בבקשת ראש הממשלה לבקשת תרומה למימון הוצאות משפטו יום לאחר פתיחת המשפט נגדו, אם אכן ייפתח בשבוע הבא.