אם הבית של פאקר: "הנחתי סיגרים ומחשיכה כדי שהעובדים לא יראו"

בביהמ"ש הבוקר החלה עדותה של שני קוסקס, שעבדה בביתו של איש העסקים וידעה לפרט על אופן ההתנהלות מול משפחת נתניהו. "מי שסחב את השקיות היו המאבטחים ויאיר ושרה בעצמה. מההתחלה חששתי שזה ייחקר במשטרה - ידעתי שזה לא בסדר, היו הרבה דרישות"

בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס

משפט נתניהו נמשך הבוקר (רביעי) עם עדותה של שני קוסקס, אם הבית של איש העסקים ג'יימס פאקר, שסיפרה: "פאקר מעריץ את נתניהו". כמו כן, פירטה קוסקס על סוגי הסיגרים שנקנו עבורו, לטענתה. "מאז שהתחלתי לעבוד, בני הזוג נתניהו היו מגיעים הרבה והיו משתמשים במתקני הבית, בבריכה בעיקר, עוד לפני שפאקר הגיע לגור בבית. לרוב הם היו מגיעים כשהוא לא היה בבית". היא הוסיפה: "רוב השמפניות הוורודות שקנינו היו עבור שרה נתניהו".

"הם היו יוזמים את הגעתם לבית. הדס הייתה מודיעה לי שהם רוצים לבוא. לפעמים לשכת ראש הממשלה היו מודיעים, ולפעמים היה מופיע מאבטח בחצר. הם לא התחשבו אם זה מתאים לנו ולצרכי הבית. כשהם היו מגיעים, הייתי מניחה קופסת סיגרים ומחשיכה, כדי שהעובדים לא יראו. הייתי גם שמה שמפניה וקרקרים עם גבינות".

שני קוסקס, אם הבית של פאקר
שני קוסקס, אם הבית של פאקר

כמו כן, סיפרה קוסקס על מנעולן שעבד בבית של פאקר כאשר הגיעו מאבטחים, ולכן לדבריה הוציאו את כולם. המנעולן אמר שהוא מעריץ את ביבי ונתנו לו לכאורה להישאר. קוסקס גם מספרת על ערב פסח בשנת 2016: "אחותי הייתה חולה, אז נסעתי לירושלים להביא אותה, שלא תהייה לבד. בדרך הדס מתקשרת ומספרת ששרה מבקשת שיביאו לה שמפניות, אמרתי שאני לא יכולה כי אני לוקחת את אחותי, ולא אבוא ערב חג לקיסריה". ה‏תובע, אלון גילדין, שואל: "ממה ששמעת, למי יועדו בקבוקי השמפניה?" וקוסקס עונה: "לשרה נתניהו".

לדבריה, "אני מגיעה לבית בפסח, נתניהו ואשתו מגיעים לשחות בבריכה. הדס אומרת לי שהיא ביקשה שמפניות וסיגרים, היא מבקשת ממני להניח ליד כניסת העובדים שתי שקיות סגורות עם סיגרים ושמפניה".

הדס קליין, שרה נתניהו, משפט נתניהו
הדס קליין ושרה נתניהו | צילום: צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90

בבית המשפט מוצג סמס מהנייד של שני, שכבר הוצג בעדות הדס קליין, ובו יש התכתבות בינה לבין קליין. בסמס כתבה קוסקס: "מעדכנת - התקשרו עכשיו ממשרד ראש הממשלה להגיד לי שהוא עוד 10 דקות מגיע לבריכה, סידרתי לו מגבות ומים". קליין השיבה: "נגיד לשרה שיש ציוד בשבילה". קוסקס ענתה: "אוי הברוך. חבל שלא הבאנו גם קצת גפילטע", וקליין השיבה: "שימי בשקית שחורה את 4 הבקבוקים ותסגרי את השקית ליד הדלת של המטבח בחוץ. היא (שרה) תבוא לקחת".

בהמשך לכך, אמרה קוסקס: "מי שסחב את השקיות היו המאבטחים, יאיר ושרה בעצמה. מההתחלה חששתי שזה ייחקר במשטרה. ידעתי שזה לא בסדר, היו הרבה דרישות. הרגשתי שגם הדרישה לדיסקרטיות הופכת את זה לסיטואציה לא נעימה". שופטי המחוזי דחו הבוקר את בקשת פרקליטי נתניהו למנוע מהפרקליטות לנסוע לרענון של ארנון מילצ'ן בלונדון.