אל"מ עתר לבג"ץ: "אנשי מערכת הביטחון עלולים להישפט בהאג"

הקצין, בן 55, המייעץ למערך העוסק בליבת הפעילות המבצעית של צה"ל ברצועת עזה, עתר בסוף השבוע לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד עודד סבוראי, נטען כי נפל פגם בהליך החקיקה, לאחר "סירובו חסר התקדים של ראש הממשלה לפגוש את הרמטכ"ל"

שופטי בג"ץ. ארכיון
שופטי בג"ץ. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קצין בדרגת אלוף-משנה במילואים, בן 55, המייעץ למערך העוסק בליבת הפעילות המבצעית של צה״ל ברצועת עזה, עתר בסוף השבוע לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד עודד סבוראי, הוא טוען כי החקיקה עלולה להביא לחשיפת אנשי מערכת הביטחון העוסקים בליבת הפעילות המבצעית לשיפוט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. שמו ופרטי זהותו של העותר אסורים לפרסום מפאת החשש לביטחונו.

עוד הוא טוען כי נפל פגם בהליך החקיקה, לאחר "סירובו חסר התקדים של ראש הממשלה לפגוש את הרמטכ"ל", שהגיע לכנסת במיוחד לצורך כך, בטרם ההצבעות בקריאות שנייה ושלישית, ובעקבות זאת אי-כינוס ועדת החוץ והביטחון, וכתוצאה מכך, הצבעת הח"כים בלא שקיבלו את המידע העדכני, המהותי והחשוב אודות ההשלכות הביטחוניות של החקיקה".

עו''ד עודד סבוראי
עו''ד עודד סבוראי | צילום: חנה שרייבמן

בעתירה נכתב: "הודאתו במהלך סוף השבוע של ח"כ יולי אדלשטיין, יו״ר ועדת החוץ והביטחון, שהוא 'נרדם בשמירה', מדגישה מאוד את חשיבות העתירה, המכוונת גם נגד הוועדה. אילו היה ח"כ אדלשטיין ער וערני ואילו היה מבצע את תפקידו והיה נאמן לשליחותו, יש להניח שהחשיפה להאג והאיום הביטחוני כתוצאה מהחקיקה היו נדונים בוועדת החוץ והביטחון ומקבלים ביטוי בשאלה האם למהר ולהמשיך בהליך החקיקה או לכל הפחות היו מקבלים ביטוי בנוסח התיקון ל'חוק יסוד: השפיטה'".