"רצח מזוויע": מאסר עולם למטופל ששרף למוות את האחות טובה קררו

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי אשר פרג', שהצית את העובדת בסניף קופת חולים בחולון לפני כשנתיים וחצי, ישב בכלא עד סוף חייו וישלם למשפחה פיצויים של 258 אלף שקלים

זמן צפייה: 00:40

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) מאסר עולם בפועל על אשר פרג', ששרף למוות את האחות טובה קררו בסניף קופת חולים בחולון במארס 2017. כמו כן, פסק בית המשפט כי פרג' ישלם למשפחה 258 אלף שקלים כפיצויים.

"זהו רצח מזוויע ומזעזע", כתבו השפוטים בפסק הדין, לאחר שדחו את טענת הסנגור לענישה מופחתת בשל טענות על מצבו הנפשי של המטופל.

עוד בחדשות 13:

בזמן שביתת האחיות – בתה של טובה קררו ילדה בן: "מרגש ועצוב"

משפחת האחות טובה קררו תובעת מיליונים מקופת חולים כללית: "הרצח תוכנן מראש"

האחות הטובה: מה הוביל את אשר פרג' לרצוח את טובה קררו בסניף קופ"ח?

טובה קררו
טובה קררו | צילום: החדשות 13

לפני כחצי שנה הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את אשר פרג' ברצח קררו. מכתב האישום עולה כי הוא הצית אותה למוות באמצעות חומר דליק - ונמלט מהמקום. במהלך חקירתו הוא סיפר לחוקריו כי ביצע את המעשה לאחר שלא היה מרוצה מהטיפול שהעניקה לו. חוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין.

נופר קררו, בתה של טובה, אמרה לאחר קבלת ההכרעה: "חיכינו לזה הרבה זמן. כמעט שנתיים שהן ארוכות מדי עבורנו. אנו מרגישים שצדק כבר לא יהיה בסיפור הזה כי שום עונש לא יחזיר את אמא שלנו, אבל המינימום שאפשר לעשות זה שהוא יקבל את העונש מקסימלי". מנגד, עורך דינו של פרג' ביקש מהשופט ענישה מופחתת.

אשר פרג', החשוד ברצח טובה קררו, בהארכת מעצרו בבית המשפט
אשר פרג', החשוד ברצח טובה קררו, בהארכת מעצרו בבית המשפט

לפני כשנתיים הוגש כתב אישום נגד פרג', בן ה-80, ששרף למוות את קררו במארס 2017. בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב כי חודשיים לפני הרצח פרג' הגיע למרפאה לצורך קבלת חיסון נגד שפעת, אותה נתנה לו קררו. בהמשך, משסבר שהחיסון גרם לו לכאבים ולתופעות לוואי, החל להאשים ולהטריד אותה ואף לאיים עליה. עד שבשלב מסוים החליט לרצוח אותה.

מכתב האישום עולה כי יום לפני הרצח התקשר פרג' למרפאה וקבע תור לביצוע בדיקת דם אצל קררו. למחרת הוא הגיע למרפאה כשהוא מצויד במצת ובבקבוק המכיל חומר דליק, והמתין לתורו עד שנקרא על ידה לביצוע בדיקת הדם. כשהשניים שהו יחד בחדר הוא שפך עליה חומר דליק והצית אותה כדי לגרום למותה. לאחר מכן נמלט מהזירה ויצא למסדרון המרפאה. מותה של קררו נקבע במקום ופרג' נעצר בביתו לאחר כמה שעות.

עו"ד כנרת מור, מפרקליטות מחוז ת"א, התייחסה להחלטה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע כי הנאשם אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח של טובה קררו. הנאשם ביצע את הרצח בצורה אכזרית ביותר, כשהצית אותה בעודה בחיים במהלך בדיקה רפואית. מערכת אכיפת החוק רואה בחומרה רבה מקרים של אלימות כלפי צוותים רפואיים ועושה כמיטב יכולתה להיאבק בתופעה בזויה זו. אנו נעתור להשית על הנאשם את עונש החובה הקבוע בחוק, וההולם את הנסיבות הכל כך קשות של תיק זה - מאסר עולם".