מפגינים: יועץ רה"מ הפר בידוד; הליכוד: הגיע לבדיקת קורונה

טופז לוק ודובר רה"מ בועז גולן תועדו כשהם מצלמים "מכחישי קורונה", למרות שהראשון אמור לשהות בבידוד אחרי ששב מוושינגטון. הליכוד: "הגיע לבדיקה בירושלים ולאחר מכן שב לביתו"

זמן צפייה: 01:39

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים זיהו בהפגנה אמש (ראשון) את טופז לוק, יועצו, למרות שהוא אמור לשהות בבידוד לפחות עד מחר, שכן הוא שב עם נתניהו מוושינגטון אחרי טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. אחד המפגינים תיעד אותו ואת דובר נתניהו עופר גולן, בטענה שהשניים ניסו לצלם "מכחישי קורונה" שהיו במקום, לטובת קמפיין נתניהו והליכוד.

תנועת הצעירים "קומי ישראל", הלוקחת חלק בהפגנות, מסרה: "טופז לוק, דובר רה"מ, נתפס הערב בכיכר פריז, מפר בידוד, מסכן את בריאות הציבור, מביים סצנה של הפגנה נגד הקורונה על מנת לבסס את הקמפיין השקרי והמסית של מפגינים ״מפיצי המחלות״, קמפיין שהוביל הערב לניסיון דריסה של מפגינים. תנועת הצעירים 'קומי ישראל' קוראת למשטרת ישראל לטפל באירוע במלוא חומרת הדין".

יועצי נתניהו, טופז לוק ועופר גולן, בהפגנה בבלפור | צילום: יואב גלזנר

מהליכוד נמסר בתגובה: "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. בניגוד לפרסומים, עופר גולן לא נמצא בבידוד".

אלפי בני אדם הגיעו אמש להפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור. קודם לכן נרשמו עומסי תנועה בדרכים לירושלים, לאחר ימי החג שבהם התנועה בכבישים הייתה דלילה מאוד. בין היתר נרשמו עומסים במחלף חמד ובאבו גוש. במקביל, כאלף בני אדם התאספו בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הראלי שבקיסריה. המשטרה עצרה 11 מפגינים, לטענתה בגין הפרת סגר ותקיפת שוטרים.

המשטרה עצרה חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והמפגינים. החשוד נלקח לחקירה, ולא היו נפגעים בתקרית. דוד, עד ראייה שנכח במקום, סיפר:עמדנו ברחוב, אנשים ישבו על שפת המדרכה, הרכב דהר על 120 קמ"ש ועשה כמה חריקות. אם אנשים לא היו קמים תוך שתי שניות – היו פה הרוגים על בטוח. זה היה מטורף, מפגן אלימות, אין דרך אחרת אלא לראות את זה כניסיון פגיעה במפגינים. השאלה שצריכה להישאל היא איך הרכב הזה הגיע לפה, ולמה בן אדם בא ופוגע באזרחים".

הפגנה נגד נתניהו בבלפור בצאת ראש השנה | צילום: רויטרס

בנוסף, המשטרה הציבה במקום גדרות במטרה לחלק את האזור לקפסולות - וזאת חרף העובדה שטרם אושר המתווה להפגנות. מהמשטרה נמסר כי אחד המפגינים עוכב לחקירה לאחר שהחל לכרוז למפגינים אחרים הנחיות שונות שיאפשרו להם "לחמוק" מאכיפה נגדם בשל אי עטיית מסיכה. הפעילים סימנו מקומות עמידה למפגינים.