מות טוהר דוד במסיבת הטבע: מארגני המסיבה הורשעו, מוכר הכרטיסים זוכה

השניים, ליאון בגיו ושלמה פשרל, ארגנו את המסיבה ללא רישיון ולא שכרו שירותי צוות רפואי, והואשמו בהמתה בקלות דעת ובגרימת מותה ברשלנות של החיילת בת ה-19 שהתמוטטה ולא פונתה לבית החולים. הנאשם השלישי בפרשה, עומרי חיון, זוכה מכל אשמה

תיעוד של טוהר דוד מהמסיבה שבה התמוטטה ומתה

אחרי כמעט חמש שנים: מארגני המסיבה בה מתה טוהר דוד הורשעו היום (שלישי) בהמתה בקלות דעת ובגרימת מוות ברשלנות. השניים, ליאון בגיו ושלמה פשרל, ארגנו את המסיבה ללא רישיון ולא שכרו שירותי צוות רפואי. הנאשם השלישי בפרשה, מוכר הכרטיסים עמרי חיון, זוכה מאשמה.

כזכור, טוהר התמוטטה ואיבדה הכרה במהלך המסיבה, ובמשך שעות השאירו אותה מארגני המסיבה שוכבת בתוך ארגז של טנדר במתחם האירוע, בעוד שהמסיבה המשיכה כרגיל והפינוי שלה לקבלת טיפול רפואי התעכב. תחקיר "המקור" הציג בזמנו שיחזור מקיף של השעות הדרמטיות שבהן טוהר לא פונתה, וכן את גרסאותיהם של מארגן המסיבה והכרטיסן - שהואשמו בהריגתה.

טוהר דוד, החיילת בת ה-19 שנהרגה לאחר שספגה מכת חום במסיבת טבע בדרום
טוהר דוד, החיילת בת ה-19 שנהרגה לאחר שספגה מכת חום במסיבת טבע בדרום

באותו הבוקר, כשלוש שעות אחרי שטוהר התמוטטה ושכבה מעולפת בטנדר, אחד הבליינים התכוון לפנות אותה – אך לא הצליח. "יהודה אמר לי, חייבים לעשות עם זה משהו", סיפר עמרי חיון, שהואשם בהריגתה. "הוא ראה אותי יושב איתה הרבה זמן וחשב שאני חלק מזה. אמרתי לו, 'יהודה, אתה צודק, אלה מפגרים לגמרי. בוא ניקח אותה'".

יהודה שם טוב אמר: "התחילו להלחיץ אותי, אמרו לי שהיא תמות לי באוטו". לאון בגיו, שהואשם גם הוא בהריגתה של טוהר, סיפר: "בסופו של דבר, אף אחד לא שכב עליה ואמר 'אל תפנו'. תאמינו לי, אם מישהו בא עם האוטו, לא הייתה סיבה לא לפנות אותה".

עומרי חיון, זוכה מהריגת טוהר דוד
עומרי חיון, זוכר מהריגת טוהר דוד

אביגיל פומרנצב, שהשתתפה במסיבת הטבע, חיזקה את דבריהם של חיון ושם טוב, בטענה שלא נתנו להם לפנות את טוהר. "הוא ממש רצה לעשות את זה, אבל אף אחד לא הסכים. הם אמרו שאסור שהוא ייסע איתה לבד, גם בשביל שלא יסתבך בצרות - כאילו שהוא זה שהביא לה את זה, וגם כדי שלא יחשבו שהוא אנס אותה. הם התחילו להמציא תירוצים שהלחיצו אפילו אותי".

עוד הוסיפה, "הם אמרו לי שעם כל הכוונה הטובה שלו, עכשיו הוא יהיה חזק בסצנה ויהיו לו חינמים וידאגו לו לשתייה. אשכרה שוחד על חייה של ילדה". לבסוף, חיון הסביר מדוע בכל זאת לא פינה את טוהר: "הבנתי שאחד אידיוט ואחר מסומם, ועד שתגיע העזרה - אני אשגיח שלא יקרה משהו". המשטרה סברה בזמנו כי הסיבה לעיכוב בפינוי נבעה מכך שהמארגנים חששו להמשך האירוע.