פרסום ראשון: חשד להתעללות בילדים בגן בבאר שבע • תיעוד

לאחר שילדי הגן החלו להתנהג באופן מוזר, ההורים ביקשו לצפות במצלמות האבטחה וראו את הגננת נוהגת בתוקפנות כלפי ילד. הוגשה תלונה במשטרה ונבדק אם מדובר במקרה חד פעמי או בהתנהלות ממושכת

זמן צפייה: 00:57

חשד להתעללות נוספת בגן ילדים: הורים של ילדי גן בבאר שבע הגישו תלונה במשטרה, בעקבות תיעוד שבו נראת הגננת מכה את אחד הילדים - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. ההורים הרגישו במהלך הימים האחרונים כי הילדים מתנהגים בצורה מוזרה, לכן הם פנו להנהלה וביקשו לצפות במצלמות האבטחה, וראו התיעוד. הנהלת הגן החליטה שהגננת לא תגיעה לעבודה מחר. כעת, המשטרה בוחנת אם מדובר במקרה חד פעמי, או בשגרה.

לפני כחודש הוגש כתב אישום לבית משפט השלום ברמלה נגד מאיה דוידוב בת ה-50 מנהלת "הגן של מאיה" בלוד, וסבטלנה צ'רשני בת ה-45, סייעת בגן, בגין מקרי תקיפה רבים כלפי קטין ו-12 מילדי הגן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גילה גמליאל מגיבה לסערה: "מעולם לא נתקלתי בכזאת שנאת חינם"

"לא מגיעים מוכנים לדיונים": המכתב על התנהלות קבינט הקורונה

דיווח בסודאן: "ראש הממשלה מוכן לקדם נורמליזציה עם ישראל"

התעללות בגן ילדים בבאר שבע
התעללות בגן ילדים בבאר שבע | צילום: חדשות 13

על פי כתב האישום, הגננת והסייעת תקפו את הפעוטות בגן, בני עשרה חודשים עד שלוש שנים, בין היתר, כאשר התנהגו באופן שלא תאם את סדר היום בגן - למשל, כשסירבו לאכול בזמן או לישון מתי שהוגדר להם. "במספר הזדמנויות, דוידוב וצ'רשני סטרו לידיהם ופניהם של חלק מהפעוטות, משכו את ידיהם בחוזקה, ואף דחפו אותם, כאשר בחלק מן המקרים נגרם להם כאב", נכתב בכתב האישום.

"בהזדמנויות רבות, השתיים נהגו להכניס את הפעוטות אל כיסאות האוכל, להושיבם למשך זמן רב ולהוציאם מהם תוך שימוש בכוח - למרות התנגדות ובכי מצד הילדים", נכתב בכתב האישום. "כך, למשל, הושיבו הגננת והסייעת את אחד הפעוטות בכיסא האוכל יותר משעתיים, הוציאו אותו - ולאחר מספר דקות הושיבו אותו שוב למשך כשעה וחצי".

לפני כחודשיים נחשפה בחדשות 13 פרשת התעללות בפעוטון ברמלה. הורים לפעוטות בגן הגישו תלונה במשטרה נגד הסייעות, ומסרו לידיה תיעוד של האלימות הקשה שהופעלה, לכאורה, כלפי ילדיהם. עד כה נעצרו כמה מעורבים - אחת מהן היא ליטל ברסי, בעלת הפעוטון.