"סוכל פיגוע פלילי מיידי": חשוד נעצר עם אקדח טעון ושכפ"צ

לאחר חקירה סמויה שהתנהלה לאורך השבועות האחרונים, שבמהלכה עלה החשד כי בכוונתם של חברי ארגון פשיעה בדרום לפגוע בחייו של אדם, נצערות בשעות הלילה תושב אשקלון כבן 30 כשהוא נוהג ברכב, ובתוכו נשק, אמצעי תקשורת ואמל"ח שלפי החשד היו אמורים לשמש בהוצאה לפועל של פיגוע פלילי בטווח הזמן המיידי

הציוד שנמצא ברשות החשוד
הציוד שנמצא ברשות החשוד | צילום: דוברות המשטרה

לאחר חקירה סמויה שהתנהלה לאורך השבועות האחרונים, שבמהלכה עלה החשד כי בכוונתם של חברי ארגון פשיעה בדרום לפגוע בחייו של אדם,  הלילה (ראשון) בפעילות מבצעית ממוקדת, שבמהלכה נעצר 'על חם' חשוד תושב אשקלון כבן 30 כשהוא נוהג ברכב, ובתוכו נשק, אמצעי תקשורת ואמל"ח שלפי החשד היו אמורים לשמש בהוצאה לפועל של פיגוע פלילי בטווח הזמן המיידי.

במרחב לכיש מציינים: "הפעילות הסמויה הלילה שהובילה לסיכולו של חיסול שעמד לצאת לפועל, הנה תוצר של עבודה מודיעינית נרחבת שמבצעות ימ"ר לכיש ותחנות המרחב, כחלק מתכנית התקיפה המרחבית והסדורה למאבק בארגוני הפשיעה, והיא מצטרפת למגוון חקירות ופעילויות סמויות נוספות שעדיין מתנהלות בהן צפויים מעצרים נוספים". החשוד יובא היום בפני בימ"ש השלום באשקלון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

הציוד שנמצא ברשות החשוד
הציוד שנמצא ברשות החשוד | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, בתחילת חודש אוקטובר ראש ארגון הפשיעה מהדרום בני שלמה נורה למוות בתחנת דלק בכביש 44 (דרך השבעה) באזור, וגבר נוסף כבן 40 נפצע קשה. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את השניים במצב אנוש וקשה עם פציעות חודרות, העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו של שלמה.

בעבר שרד בני שלמה כמה ניסיונות התנקשות: ביולי 2013 הוא יצא מביתו שבמושב חלץ וסמוך לצומת גבעתי פתחה לעברו חוליית רעולי פנים בירי. הם ניסו להימלט - אך נעצרו. בני שלמה נפצע קל. שנה לאחר מכן, ב-2014, הופעל במכוניתו מטען. הוא לא נפגע.

הזירה שבה חוסל בני שלמה
הזירה שבה חוסל בני שלמה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ב-2015 נרצח שלום, אחיו, מחוץ לביתו שבמושב תלמים. החשודים המידיים היו ארגון הפשע של האחים לביא - אך לא היו הוכחות. בשל כך, גם לא הגיעה נקמה במרוצת השנים הקים בני שלמה - שהיה חברו הקרוב של ראש ארגון הפשע שלום דומרני - ארגון פשע מתחרה. הדבר הצית תחרות בין השניים - והביא לא פעם לפגיעה ב"חיילים" בארגונים של השניים. בני שלמה הותיר אחריו אישה ובת.