אחיו של הפורץ שנורה ע"י שיף: "צריך לרצוח את כל מי שגונב?"

לאחר שנגזרו על שיף תשעה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי, ראדי אל עטארש מתח ביקורת על ההחלטה: "האם זה חוק חדש, לפיו רוצח מקבל 9 חודשים והולך הביתה?"

זמן צפייה: 00:30

אחיו של פורץ הרכב שנורה למוות בערד, ראדי אל עטארש, מתח היום (שלישי) ביקורת כלפי גזר הדין שניתן לאריה שיף, שהורשע בהמתתו בקלות דעת. לדבריו: "היום צריך לרצוח את כל מי שגונב?". זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי שיף ירצה תשעה חודשי עבודות שירות, ויפצה ב-10 אלף שקלים את משפחת הקורבן.

עוד אמר אל עטארש: "האם זה חוק חדש, לפיו מי שרוצח מקבל תשעה חודשים, והולך הביתה? אנחנו מדינת חוק, הפיצויים לא יחזירו את מחמד. כל מי שגונב היום - צריך לרצוח אותו? הוא הגנב היחידי במדינה?".

כזכור, המקרה בגינו הורשע שיף, לאחר הודאתו בעבירה של המתה בקלות דעת, אירע לפני כשנה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור 6-4 שנות מאסר על שיף. בתום אותו דיון אמר שיף: "אקבל את מה שבית המשפט יחליט".

היום, אחרי גזירת בית המשפט הסופית, שיף התייחס להכרעת בית המשפט ואמר: "אני שמח שזה נגמר. אני מאוד מאוד עצוב על כל האירוע שקרה. זה לא היה מתוכנן ואני מצטער, אך שמח שזה נגמר", אמר שיף לאחר גזר הדין.

השופטת רויטל יפה כ"ץ כתבה בפסיקתה: "יש להבין את תחושות המצוקה, הפחד והחרדה האמיתיים, שהנאשם חש כשראה את הפורצים בקרבתו ובקרבת המקום שבו שהתה אשתו. תחושות שמבחינתו חייבו ואף הצדיקו תגובה מהירה, גם אם הן הביאות אותו לפעול באופן החורג מן הסביר".