"אדם מסוכן מינית": כתב אישום נגד סמנכ"ל תיאטרון "האינקובטור"

מהאישומים עולה כי אביתר לארי, שהיה האחראי במקום על יישום אמנה למניעת הטרדות מיניות, ביצע עבירות מין באמצעות האינטרנט ב-17 נערים וצעירים. זאת, תוך התחזות לסטודנטית אמריקנית

 אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד אביתר לארי, סמנכ"ל תיאטרון האינקובטור בירושלים, בגין ביצוע עבירות מין באמצעות האינטרנט ב-17 קטינים ובגירים שבטווח שבין הגילים 15-24. לארי, שמכהן בתאטרון כממונה על יישום "האמנה למניעת הטרדות מיניות בעולם המשחק" מטעם ארגון השחקנים בישראל, מואשם בין היתר בביצוע מעשה סדום בהסכמה שהושגה במרמה, ביצוע מעשה מעשה מוגנה בהסכמה שהוגשה במרמה והעברת מידע כוזב במחשב. הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים: "מעשיו מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר שנעצר בגין פעילות טרור: כתב אישום הוגש נגד זכריא זביידי

"הנרצח התחנן על חייו": כתב אישום בגין הרצח בדירה בדרום ת"א

"פרצו לבתים כשבתם התינוקת ברכב": כתב אישום נגד זוג מת"א

על פי כתב האישום, לארי פגע מינית באמצעות האינטרנט ב-17 צעירים ויצר קשר וניסה לפגוע מינית בעשרה נוספים. במשך מספר שנים לארי פנה לצעירים רבים דרך חשבונות פייסבוק, אינסטגרם וסקייפ באמצעות זהות בדויה של צעירה בשם "דינה כלפון", שלומדת באוניברסיטה בארצות הברית, בשנות העשרים לחייה.

הוא השתמש בדמות הפיקטיבית, "דינה", על מנת לפתות את הצעירים ובהמשך להצטלם עבורו בעירום חלקי או מלא ולבצע בעצמם מעשי סדום ומעשים מגונים. זאת, לשם גירוי, ביזוי או סיפוק מיניים.

עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההלכיות והדגישה את השימוש שלו באינטרנט לצורך יצירת קשר עם קורבנתיו: "לארי פעל בצורה מניפולטיבית ומתוחכמת, בשיטתיות ובדפוס פעולה חוזר כלפי מספר רב של קטינים ובגירים, תוך שהוא מנצל את מאפייני האינטרנט המאפשרים לנהל התכתבויות ושיחות וידאו באנונימיות. מעשיו של לארי, בהיקפם ובנסיבותיהם כפי שפורטו בכתב האישום, מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם".