"אני לא מרגישה אשמה": האישה שהורשעה ברצח בעלה שוברת שתיקה

לאחר שידור הכתבה עליה ב"שישי", גיתית איזראלוב ביקשה להציג את נקודת מבטה על הפרשה, לראשונה זה 35 שנה. במקביל, הצפת המקרה עוררה חשדות אצל משפחת בעלה הנוכחי: "חוששים שתיקח את כל הכסף"

זמן צפייה: 19:34

בשבוע שעבר שודרה ב"שישי" כתבה על גיתית איזראלוב, שהורשעה ברצח בעלה יוסי איזראלוב בשנת 1986 ונשפטה למאסר עולם. בעקבות השידור נדלקו נורות אזהרה אצל בני משפחת בראזני, המשפחה של בעלה הנוכחי של איזראלוב, קשיש בן 93. גם איזראלוב, שעונה היום לשם גיתה בראזני, ביקשה להציג את נקודת מבטה על הפרשה – ולענות על הטענות המופנות כלפיה מצד משפחת בעלה.

על פרשת מותו של בעלה לשעבר יוסי איזראלוב, שבגינה הורשעה ברצח, אמרה בראזני: "שאנשים יגידו מה שהם רוצים, זה היסטוריה. אף פעם לא דיברתי על זה, אני לא רוצה. אני לא מרגישה אשמה. אני לא רוצה להיכנס לסיפור הזה, אני יכולה להגיד שאני ישנה עם מצפון שקט. מישהו רצח אותו, מאה אחוז הוא לא התאבד".

עוד בחדשות 13:

במרכז-שמאל שוקלים: בנט יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה

הצעירים שהכו את הגבר שהתעלל באמם: "לא רצינו שהיא תהיה קורבן"

אלפים הפגינו נגד האלימות בחברה הערבית: "דורשים למגר הפשיעה"

גיתית איזראלוב שהורשעה ברצח בעלה ב-1986
גיתית איזראלוב שהורשעה ברצח בעלה ב-1986

כמה שנים לאחר המקרה, כשהייתה גיתה בת 55, הכירה את גדליה בראזני, אלמן בן 77 ללא ילדים. עד מהרה השניים היו נשואים. רק אחרי חצי שנת נישואים גילו בני משפחתו על עברה, וחששו שתעשה לדוד שלהם את מה שעשתה לבעלה יוסי. "עבדתי בבית טבע, יום אחד היא נכנסה אליי לחנות ושאלה אותי אם יש לי איזה כדור להרגעה, אבל שלא רואים בדם", סיפרה אביטל, קרובת משפחתו. "אז פניתי לדוד שלי יעקב שהוא חוקר במשטרה". יעקב, כך הוא מספר, פנה לגיתית ואמר לה: "אם דוד שלי מת, נעשה לו בדיקת רעלים ואין לי ספק שאת תהיי זאת שהרעילה אותו". גיתה, עם זאת, הכחישה כי חיפשה כדורים כאלה וכי יעקב פנה אליה.

לפני שידור הכתבה בשבוע שעבר, ניסתה גיתה לבצע מהלך זריז של קבלת אפוטרופוסות על הגוף והרכוש של בעלה. "כשהבינה שאני מונע ממנה מלקבל את האפוטרופוס, היא התחילה לאיים, היא אמרה שהיא תפגע בי, היא אמרה שהיא תוציא את כל הכסף מהחשבון", סיפר מרדכי יעקובי, האחיין של גדליה. הטוויסט בהתנהגות של גיתה הריץ את בני המשפחה אל הבנק בניסיון להציל את מה שנותר. מחשבון הבנק שגלגל כחמישה מיליוני שקלים, לדברי המשפחה, נותרו מיליון וחצי שקלים בלבד. "החשש שלנו במשפחה - שגיתה תעשה כל מאמץ חוקי או לא חוקי למשוך את כל הכספים האלה", אמר יעקובי. "ברגע שהיא תמשוך את כל הכספים האלה, היא תברח מהארץ ותשאיר את דוד שלי בלי כלום". גיתה, מנגד, טוענת: "הם רק מחכים שהוא ימות ויקבלו כסף, לא מעניין אותם שום דבר".