"השוטרים דחו סיוע רפואי": פרטים חדשים מחקירת מות אהוביה סנדק

לפי עדות שנמסרה למשטרה, זמן קצר לאחר התאונה שבה נהרג נער הגבעות, עבר אוטובוס שבו נסעו חיילים, שלחלקם הייתה הכשרה רפואית, והציעו עזרה - אך סורבו. זאת, בטרם הגעת כוחות ההצלה לזירה

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

פרטים חדשים מחקירת מותו של נער הגבעות: דקות ספורות לאחר תאונת הדרכים, שבה נהרג אהוביה סנדק, עבר במקום אוטובוס של חיילים, שהציעו עזרה לנפגעים, אך שוטרי הימ"ר סירבו - למרות שלחלק מהנוסעים הייתה הכשרה רפואית - כך סיפר אחד מנוסעי האוטובוס בעדותו.

על פי העדות, האוטובוס הגיע לזירה לפני כוחות ההצלה, בזמן ששניים מהנערים היו פצועים בינוני ועוד שניים במצב קל. יתרה מזאת, בשלב זה עוד לא היה ידוע שבן ה-16 שוכב ללא רוח חיים מתחת לרכב. לאחר מספר דקות עזב האוטובוס את המקום, והמשיך לבסיס צבאי סמוך.

זירת התאונה בשומרון
זירת התאונה בשומרון | צילום: אלעזר ריגר

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "חקירת האירוע כולו עברה לימ"ר תל אביב בכדי למנוע ניגוד עניינים, ובדיקת התנהלות השוטרים מתבצעת על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, הכול ביסודיות ובמקצועיות, בליווי ובהתאם להנחיית הגורמים המוסמכים. מכיוון שהאירוע מצוי בחקירה, מטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיו בשלב זה".

לפני כשבועיים נחקרו ארבעת הנערים שהיו ברכב עם סנדק בחשד להמתה בקלות דעת. בשלב זה, צוות החקירה המיוחד סבור כי החשדות למותו של בן ה-16 הן כלפי הנערים, בהם בגירים וקטינים, ולא כלפי השוטרים. כזכור, הארבעה נחקרו גם בחשד כי יידו אבנים על מכוניות פלסטיניות ונסעו בנתיב תחבורה שמסכן חיי אדם.

כאמור, לפני כשלושה שבועות נהרג סנדק מההתנחלות בת עין וארבעה נערים נוספים נפצעו בתאונת דרכים בבנימין. התאונה התרחשה בעקבות מרדף שניהלו בלשי ימ"ר, במהלכו הרכב של הצעירים איבד שליטה, סטה מהדרך - והתהפך.