השוטר מפרשת מות אהוביה סנדק לאחר המעצר: "זרקו אותי כמו פושע"

השוטר, שנעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה לאחר שגרסתו לאירוע התפרסמה בעיתון "מעריב", סיפר: "כל הלילה הייתי באבו כביר עם אסירים ודמעות בעיניים. אמרו שאני יכול לאבד את העבודה"

זמן צפייה: 00:45

"כל הלילה הייתי באבו כביר עם אסירים ודמעות בעיניים שאני צריך להיות במעצר" - כך סיפר השוטר שהיה מעורב בתאונת הדרכים שבה נהרג אהוביה סנדק, שנעצר מוקדם יותר היום (שני) על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בגין חשד לשיבוש הליכי חקירה, זאת לאחר שנטען כי בשבוע שעבר הוא התראיין לעיתונאי קלמן ליבסקינד ב"מעריב".

החוקרים, שניסו להוציא מהשוטר הודאה לפיה הוא התראיין לעיתון מרצונו, הזהירו אותו ואמרו לו כי אם לא יעבור בדיקת פוליגרף - הוא יובא להארכת מעצר. "זרקו אותי לשם כמו פושע", הוסיף השוטר לתאר את תחושתיו מהמעצר. "אחד החוקרים אמר שאני יכול לאבד את העבודה שלי. 'נוריד אותך לסיור, להיות נהג במשטרה. חבל, אתה יכול לאבד את פרנסתך'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

יעלון הודיע על ריצה עצמאית של תל"ם: "הגיע הזמן לשינוי"

השר יזהר שי, פרופ' חגי לוין וגונן בן יצחק מצטרפים ליעלון

נער גבעות נהרג בתאונת דרכים במהלך מרדף משטרתי בבנימין
המרדף המשטרתי בבנימין | צילום: דוברות איחוד הצלה

כאמור, השוטר נעצר מוקדם יותר היום ובחלוף כמה שעות שוחרר למעצר בית בן שלושה ימים, והורחק מיחידתו למשך עשרה ימים. גם ליבסקינד עצמו זומן למתן עדות - אולם בהמשך, מח"ש הורתה לעיתונאי שלא להגיע.

מטעמו של השוטר שנעצר נמסר הבוקר בתגובה כי "מעצר זה הינו מעצר השתקה - מעצר שווא. ככל נראה מחשש לשיבוש הליכי חקירה דבר המוכחש מיסודו. מח"ש פועלת תחת לחץ ציבורי ותקשורתי ולא באופן ענייני".

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

"לא ייתכן שעוצרים שוטר מוערך כאחרון העבריינים מיד לאחר הפגנות אלימות בכל הארץ בעניין, כאשר מעצר מרשי בוצע שלושה שבועות אחרי האירוע הטרגי כשמרשי נחקר מספר פעמים ושיתף פעולה מלאה בחקירותיו ואין כל חשש לשיבוש".

"הדבר התמוהה יותר מכל הוא שזמן קצר לאחר ההפגנה בנתניה ששם מחו כ-150 בני אדם מול ביתה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם, וקראו לה להתפטר מתפקידה נעצר מרשי", המשיך עורך הדין. "על מח"ש לערוך חשבון נפש 'היד קלה על האזיקים' ואני קורא למח"ש להתעשת ולשחרר את מרשי לאלתר".