המחבל שלקח חלק בהיתקלות שבה נפל בנה של מרים פרץ נשלח ל-6 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע גזר את עונשו של עבדאללה דגמה, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בניהול ארגון טרור שהיה מעורב באירוע שגרם למותם של רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ולפציעתם של שניים נוספים כתוצאה מירי לעברם

זמן צפייה: 03:03

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) 6 שנות מאסר על המחבל עבדאללה דגמה במסגרת הסדר טיעון, בגין חברות וניהול ארגון טרור וחלקו בתקרית שהובילה למותם של רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי בגבול עזה ולפציעתם של שני חיילים נוספים.

כאמור, במסגרת הסדר טיעון שנחתם אתו ירדה עבירת השידול לרצח, וגזר דינו ניתן לאחר ניכוי זמן מעצרו. כזכור, ב-2010 נהרגו בנה של מרים פרץ ולוחם הגולני סביאטקובסקי לאחר היתקלות ברצועת עזה, במסגרת פעילותם למניעת הנחת מטעאני חבלה בגדר המערכת.

Whatsapp Image 2021 12 19 At 1
עבדאללה דגמא שהורשע בשידול לביצוע פיגוע

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, דגמה הצטרף לגדודי חללי אל-אקצה בשנת 2002 ונטל חלק בניהול הארגון. דגמה עסק בין היתר באיתור וגיוס פעילים אשר עברו אימוני ירי על מנת לבצע פיגועי טרור נגד חיילי צה"ל.

באישום המקורי שהוגש נגדו נכתב כי יחד עם שותפיו תכנן דגמה הטמנת מטען חבלה במשקל של עשרות קילוגרמים ליד גדר הגבול בין עזה לישראל, ושידל את המחבל בסאם אבו-דגמה לבצע את הפיגוע לפני 12 שנים.

סרן אלירז פרץ ז''ל
סרן אלירז פרץ ז''ל | צילום: חדשות 10

באותו כתב האישום נכתב כי בשנת 2010 הוביל אבו דגמה פעילים נוספים שהטמינו את המטען במקום שתוכנן מראש ליד קו דיווח 161 בגדר המערכת. אלא שהמטען לא התפוצץ, והמחבלים שהחלו להתרחק מהמקום ירו לעבר החיילים שהוקפצו לאזור. כתוצאה מכך, נהרגו מהירי סגן מפקד גדוד בחטיבת גולני, רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי. בנוסף, נפצעו שני חיילים נוספים.