רגע לפני הסגרתו לישראל: מייסד טלגראס נמלט מהמשטרה באוקראינה

עמוס דב סילבר ברח ממלוויו במהלך ההיערכות להסגרתו, לאחר שאמש ביהמ"ש העליון במדינה דחה את ערעורו. משטרת ישראל: "עוקבים מקרוב אחר החיפושים לאיתורו". אשתו: "אם זה נכון - אשריו"

זמן צפייה: 00:22

מייסד "טלגראס", עמוס דב סילבר, נמלט הלילה (שישי) מהמשטרה באוקראינה, במהלך הליך הסגרתו לישראל. מהודעת המשטרה עולה כי סילבר ברח ממלוויו במהלך ההיערכות להסגרתו.

זאת, לאחר שאתמול בית המשפט העליון במדינה דחה את ערעורו על ההחלטה להסגיר אותו לישראל. ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו נמצאים בקשר עם עמיתינו באוקראינה ועוקבים מקרוב אחר החיפושים לאיתורו".

לעוד כתבות בנושא:

מסתמן: מייסד טלגראס עמוס דב סילבר יוסגר לישראל

פרשת טלגראס: כתבי אישום הוגשו נגד 27 נאשמים

"ציד מכשפות": מייסד טלגראס ערער על מעצרו באוקראינה

עמוס דב סילבר, מייסד ''טלגראס''
עמוס דב סילבר, מייסד ''טלגראס'' | צילום: החדשות 13

זוגתו של סילבר, גלי, הגיבה לדיווח וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "קוראת כתבות ולא מאמינה שזה אמיתי עדיין, יכול להיות עוד ספין של משטרת ישראל המושחתת. אם זה נכון, אשריו ואשרי חלקו, ישתבח שמו לעד".

עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את סילבר, הבהיר כי אינו מתפלא על המעשה. "משטרת ישראל נהגה בעמוס בצורה שקשה לתאר אחרת מהזויה, הוא עבר חקירות בשעות לא שעות ולעיתים בניגוד לאמנות בין-לאומיות, תנאי מעצרו היו קשים, נמנע ממנו טיפול רפואי, והיה ברור לכל בר דעת שאם יוסגר צפוי לו מאסר ארוך ולא בפרופורציה לראיות והאישומים", אמר יסלוביץ. "לאחר שהמשטרה סימנה את המטרה מסביב לחץ עם היעצרו, נדמה שההתעמרות בסילבר היא זו שהובילה לתוצאה הזו שבה נמלט ממעצר".

בחודש אפריל, כזכור, המשטרה הודיעה כי תגיש כתבי אישום נגד 22 מהעצורים בפרשה, בהם סילבר. על פי החשד, נמכרו במסגרת פעילות הארגון בישראל סמים בשווי מאות מיליוני שקלים, ובמשקל כולל של עשרות טונות.

על פי כתב האישום, מנהלי ועובדי הפלטפורמה אפשרו "סחר בסמים בכמויות עצומות, שמוערכות במחזור כולל של מאות מיליוני שקלים במשך תקופה של שנתיים". עוד נכתב כי מנהלי ועובדי הפלטפורמה תיווכו למעשה בין למעלה מ-3,000 סוחרי סמים, מתוכם לפחות 250 קטינים, מכל רחבי הארץ לבין כ-200 אלף רוכשי סמים ובהם קטינים שמספרם אינו ידוע. סילבר אף הצהיר בגלוי בראיונות לכלי התקשורת כי הוא מסייע לקטינים לרכוש סמים, במקרים שבהם סוחרים סירבו למכור להם סמים.

טלגראס
טלגראס | צילום: טלגראס

מכתב האישום עולה גם כי סמנכ"ל התפעול של הרשת הרוויח 35,000 ש"ח בחודש, ‏מתכנת בכיר - 22,500 ש"ח, סמנכ"ל משאבי אנוש - 12,500 ש"ח, ראש מערך השליחים - 12,000 ש"ח ו‏ראש ענף פיתוח - 16,000 ש"ח וכן מענק חד פעמי של 100 אלף ש"ח.

במהלך תקופת פעילותו של ארגון טלגראס, עסקאות הסמים שבוצעו במסגרת הפלטפורמה תפסו חלק ניכר מכלל הסחר בסמים בישראל. הכנסות הארגון מפעולות התיווך לסחר בסמים היו בסה"כ לא פחות מ-30 מיליון שקלים.

מפעילי הפלטפורמה השקיעו מאמצים באימות זהותם של סוחרי הסמים שביקשו לפעול באמצעותה, כאשר מטרת האימות הייתה לוודא כי לא מדובר בשוטר סמוי המתחזה לסוחר או בסוחר סמים העתיד להונות את רוכשי הסם. כמו כן, מנהלי הרשת הפעילו בוטים שנועדו לייעל את השימוש בטלגראס, ויצרו מנגנון לאיסוף שכר טרחתם מסוחרי הסמים שפעלו בפלטפורמה. חלק מההכנסות של מנהלי הרשת שולמו במזומן, וחלק אחר בסמים שווי כסף. בנוסף, פעלו מנהלי הרשת להלבין את הכנסותיהם בדרכים שונות, בין היתר באמצעות רכישת ביטקוין.