מייסד טלגראס והחפרפרת בלהב 433: האם שוטר הדליף מידע לסילבר?

תמלילי חקירתו של עמוס דב סילבר חושפים את החשש של השוטרים כי אכן הודלף מידע מהיחידה. כשנשאל על כך בחקירתו, לא הכחיש ואמר כי השוטר "ריגש בנכונות שלו לעזור - לעשות טוב"

זמן צפייה: 02:39

פרשת טלגראס: תמלילי חקירתו של עמוס דב סילבר, מייסד רשת הסמים "טלגראס", האפליקציה למכירת קנאביס, שפורסמו הערב (חמישי) בחדשות 13 חושפים פרטים חדשים על אחורי הקלעים של חקירת ארגון הפשיעה, שעמד בראשו.

החוקרים בלהב 433 חששו שסילבר מקבל מידע משוטר ביחידה, ולכן נשאל מי משתף איתו פעולה. על כך השיב מייסד טלגראס כי "מה, זה משנה במשהו?". כאשר החוקר הגיב ושאל "אם יש לך סוכן בארגון, זה משנה לך?", ענה סילבר כי "אנחנו לא פוגעים באנשים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שיחות מנכ"ל וואלה עם הזוג אלוביץ': כך פעלו עבור משפחת נתניהו

החשודים בפריצה וגניבה מדירה בחדרה: שלושה ילדים בני 8

לאחר שקיבלה מאות איומים: אבטחה הוצמדה לניצולת שואה באיטליה

עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל
עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל | צילום: חדשות

החוקר רן פליסיגר לא ויתר והמשיך ללחוץ, בעוד סילבר מצידו לא הכחיש כי שוטר מהיחידה סייע לו. "הוא מאוד ריגש אותי בנכונות שלו לעזור - לעשות טוב", סיפר מייסד טלגראס. לטענתו, השוטר פעל כמו "חסידי אומות העולם, שהלכו נגד ההיגיון שהם פועלים בו".

נשאלת השאלה - האם האם סילבר מתרברב שיש לו שתול בתוך להב 433 או שהוא דובר אמת? קיים חשש לדליפת מידע מסווג לסילבר, אבל השאלות הרבות של השוטרים מחזקות את החשד, שסילבר אכן זכה לעזרה מתוך יחידת העילית. בכל אופן, לא נמצאו לכך ראיות.

מיחידת להב 433 נמסר בתגובה: בסיומה של חקירה נרחבת הוגשו על ידי הפרקליטות כּתבי אישום נגד חברי הארגון. במהלך החקירה, לא נמצאו ראיות תומכות טענה נשוא פנייתכם.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום הוגש בבית המשפט המחוזי מרכז נגד סילבר בגין ניהול ארגון פשע, סחיטה באיומים, תיווך לסחר בסמים והדחת קטין לסמים מסוכנים. מיד לאחר שהוארך מעצרו של סילבר התפתחה מהומה, כאשר חברו של סילבר, אהרון ממן, התפרץ לעבר השוטרים וצעק: "איך אתם ישנים בלילה? ניסיתי להתאבד בגלל שלא היה לי קנביס. אני מאחל לך שתזדקק לצמח הזה – ואל יהיה לך".