"הדיח קטינים לסמים": מייסד טלגראס מואשם בניהול ארגון פשע

כתב אישום הוגש בביהמ"ש המחוזי מרכז נגד עמוס דב סילבר בגין תיווך לסחר בסמים מסוכנים וסחיטת קטינה באיומים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. סילבר לחדשות 13: "מרגיש נפלא"

זמן צפייה: 00:42

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט המחוזי מרכז נגד עמוס דב סילבר, מייסד רשת הסמים "טלגראס", בגין ניהול ארגון פשע, סחיטה באיומים, תיווך לסחר בסמים והדחת קטין לסמים מסוכנים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, סילבר הזמין קטינים להצטרף לטלגראס כדי שירכשו סמים מסוכנים ואף על מנת שימכרו סמים. כמו כן, איים סילבר לפרסם פרטים של קטינה כדי שלא תשתף פעולה עם המשטרה - כך עולה מכתב האישום.

עמוס סילבר: ״אני מרגיש נפלא, אסור לי להגיב״
עמוס סילבר: ״אני מרגיש נפלא, אסור לי להגיב״

לכתבות נוספות בנושא:

הוארך בתשעה ימים מעצרו של מייסד טלגראס

רואה שלא מסתכלים – ונמלט: תיעוד בריחת מייסד טלגראס באוקראינה

אשתו של מייסד טלגראס: "המשטרה היא ארגון הפשע האמיתי"

עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל
עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל | צילום: חדשות

בהמשך, לאחר שהפלטפורמה שהקים צברה תאוצה, סילבר ניהל אותה ופיקח על הפעילות בה, שאותה מגדירה המשטרה כפעילות ארגון פשע. סילבר מואשם כי תיווך לסחר בסמים עשרות אלפי פעמים, בין היתר גם סמים פסיכדליים.

לאחר הגשת כתב האישום, אמר סילבר לחדשות 13 כי "אני מרגיש נפלא, אסור לי להגיב". עורך דינו של סילבר אמר בדיון: "סילבר הוא אדם ערכי שפעל מתוך אידאולוגיה של לגיליזציה של סמים קשים ורצון לסייע לחולים קשים לשם מזור לכאבם. לצערי המאשימה מציגה את מעשיו באופן שגוי, בשילוב קונסטרוקציות משפטיות מופרכות כמו חברות בארגון פשיעה".

עמוס סילבר, מייסד טלגראס
עמוס סילבר, מייסד טלגראס

לפני כשבועיים, בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של סילבר, שהוסגר לישראל לאחר שישב במעצר באוקראינה כארבעה חודשים. מיד לאחר שהוארך מעצרו התפתחה במקום מהומה, כאשר חברו של סילבר, אהרון ממן, התפרץ לעבר השוטרים וצעק: "איך אתם ישנים בלילה? ניסיתי להתאבד בגלל שלא היה לי קנביס. אני מאחל לך שתזדקק לצמח הזה – ולא יהיה לך".

הדיון הקודם להארכת מעצרו של סילבר התקיים לאחר שנמלט מהרשויות בקייב בשדה התעופה - ונעצר מחדש. בדיון, כזכור, התקבל סילבר במחיאות כפיים על ידי הנוכחים באולם. נציגת להב 433 אמרה בדיון: "ארגון הפשיעה טלגראס הוא פלטפורמה לסחר בסמים, גם פסיכדליים, שנמכרו לרבים בהם קטינים בארץ וגם בחו"ל. החשוד הוא מייסד טלגראס, הוא השליט בלעדי הוא שלט בארגון".

תיעוד רגע הבריחה של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר בשדה התעופה
תיעוד רגע הבריחה של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר בשדה התעופה | צילום: חדשות 13

עו״ד אורי קורב, פרקליטו של סילבר, אמר: "המשטרה והפרקליטות החליטו להעמיד לדין את סילבר מראש. מדובר במשפט כפוי, לא משנה כמה ראיות נביא, הם יעמידו אותו לדין בכל מחיר". עוד הוסיף כי "סילבר מסוכן כמו הילד הכי חנון שיש בשכונה. מדובר במשפט כפוי". בהתייחס להארכת המעצר, אמר עו"ד קורב: "אנו מבקשים להגיש כתב אישום תוך חמישה ימים. לבקש מעצר של 15 ימים? אין לזה מקום. לא מדובר בתיק רצח".

עוד קודם לכן, התייחס קורב לדבר מעצרו: "עמוס סילבר, אדם עדין ושוחר שלום, הוכה קשות על ידי שוטרי המשטרה החשאית באוקראינה בעת מעצרו". לדבריו, "על פי הדיווח, נגרמו לו פגיעות רבות, חשד לשבר באף והוא מדמם בפניו".

לדבריו, "העובדה שסילבר חשוד, אינה מצדיקה שינהגו בו באלימות ויכו אותו כמו חיה". עוד לטענתו, האחראיות על מעשי האלימות גם על משטרת ישראל, "שפועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות". קורב הוסיף כי סילבר הוא אזרח ארצות הברית, ונעשתה על ידנו פנייה לשגרירות ארצות הברית שתסייע לו. אנו מצפים ודורשים גם ממשרד החוץ הישראלי להתערב ולסייע לסילבר, שהינו אזרח ישראלי".