בג"ץ דחה את בקשת משפחת טקה לעיין בחומרי חקירת מותו של סלומון

בקשת הוריו של הצעיר שנורה למוות על ידי שוטר לא אושרה בטענה כי המקרה "לא נופל בגדר המקרים החריגים בהם יש לאפשר עיון בחומרים". עורך הדין המייצג את הקצין: "מברכים על ההחלטה"

זמן צפייה: 01:10

בג"ץ דחה היום (רביעי) את בקשת משפחתו של סלומון טקה, הצעיר שנורה למוות על ידי שוטר בחוד שיוני האחרון, לעיין בחומרי חקירת מותו. בדיון בעניינים נקבע כי "עולה כי בעוונת העותרים להעמיד את חומר החקירה לבחירה עצמאית ולגבש מסקנות ביחס אליו. מטרה זו אינה יכולה להיחשב לאינטרס לגיטימי לעיון בחומרי חקירה".

"עניינים של העותרים אינו נופל בגדר המקרים החרידים בהם יש לאפשר עיון בחומרים", כך נכתב בהכרעה. עורך הדין של הקצין, יאיר נדשי: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ שהתקבלה היום לפיה נדחתה עתירת הורי סלומון טקה. אני תקווה כי הלחץ הציבורי הכבד המופעל על מח"ש לא יגרום למח"ש ולעומדת בראשה לקבל החלטה שגויה בעניינו של מרשי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"סוג של נחמה שמקלה על האבל": אחותו של סלמון טקה עלתה לארץ

בעקבות חקירת הירי בסלמון טקה: ראש מח"ש קיבלה מסרונים מטרידים

הוריו של סולומון טקה במסע''ת באונ' בר אילן
הוריו של סולומון טקה במסע''ת באונ' בר אילן | צילום: חדשות 13

כאמור, משפחתו של טקה ניהלה מאבק משפטי במטרה לקבל את חומרי החקירה, ובחודש יולי פנתה לפרקליט המדינה שי ניצן ולראשת מח"ש קרן בר מנחם-קרניאל, בדרישה נוספת לקבל לידיהם את חומרי חקירת הפרשה. הפנייה נעשתה באמצעות הקליניקה לקידום שוויון של אוניברסיטת בר אילן.

המשפחה, שדרשה לעיין בחומרי החקירה בטרם השלמתה, ולפני שניצן מגבש את החלטתו בתיק, איימה כי תפנה לבית המשפט במידה ובקשתה לא תיענה פעם נוספת. זאת, לאחר שביום לפני כן הודיעה מח"ש כי החקירה הסתיימה, ושחררה את השוטר החשוד ממעצר.

"אנו שבים ומבקשים לקבל את החלטתכם בעניין כעת, ובטרם גיבוש החלטה בדבר העמדה לדין", נכתב בפניית המשפחה. "ככל שהבקשה תידחה, או לא נקבל מענה עד ליום שני הקרוב, נפנה לבית-המשפט בבקשת סעד מתאים".