מורה מהגליל המערבי נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בתלמידות

גבר בשנות ה-30 לחייו נעצר לפנות בוקר בחשד כי לאורך תקופה הטריד מינית מספר נערות הלומדות בתיכון שבו הוא מלמד. בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום ראשון

 אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

מורה בשנות ה-30 לחייו, תושב הגליל המערבי, נעצר לפנות בוקר (חמישי) בביתו בחשד כי הטריד לאורך תקופה ממושכת מספר נערות הלומדות בתיכון בו הוא מלמד. במהלך החיפוש בביתו נתפסו מחשב וטלפון נייד לצרכי חקירה. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרו עד ליום ראשון.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד עידן ברק, רופא משפחה בן 38 מגני תקווה, בגין שורה של עבירות מין שביצע בשבעה קטינים באמצעות האינטרנט. ברק מואשם בעבירות רבות שביצע בקטינים בני 11-15, בהן מעשה סדום בקטין, מעשה מגונה בקטינים בנסיבות אינוס, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, הטרדה מינית ועוד.

"ברק ביצע לכאורה את המעשים על פני תקופה ארוכה של 5 שנים, תוך ניצול גילם הצעיר של הקטינים, תמימותם וסקרנותם, והכל במטרה לספק את צרכיו המיניים", נכתב בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שיר בן-עמי רויטמן. "העובדה כי העבירות בהן הוא מואשם בוצעו במשך תקופה כה ארוכה מעידה על תעוזתו הרבה ומוסיפה למסקנה בדבר מסוכנותו".

עידן ברק, רופא המשפחה החשוד בעבירות מין בקטינים
עידן ברק, רופא המשפחה החשוד בעבירות מין בקטינים | צילום: ynet

על-פי כתב האישום, ברק יצר במשך מספר שנים קשר עם קטינים באמצעות יישומים ואתרי היכרויות שונים כמו וואטסאפ, גריינדר וסקייפ. הוא הפנה אל הקטינים התייחסויות והצעות חוזרות בעלות אופי מיני, ביצע עמם שיחות וידאו מיניות במסגרתן שכנע את הקטינים לבצע בעצמם מעשים מגונים ומעשי סדום, ויזם עימם מפגשים מיניים. את שיחות הווידאו שביצע עם הקטינים הקליט ברק ושמר במחשבו, ללא ידיעתם או הסכמתם של הקטינים. בנוסף, שלח ברק תמונות מיניות של עצמו לקטינים שעימם יצר קשר. לפי כתב האישום, מעשיו של ברק גלשו אף מעבר למרחב האינטרנטי, כאשר נפגש עם אחד הקטינים וביצע בו מעשה סדום. הפרקליטות האשימה את ברק גם בהחזקת חומרים פדופיליים לאחר שאותרו במחשביו מאות קבצי תמונות וסרטים שהכילו תכנים מיניים של קטינים.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום בבית המשפט לנוער בכפר סבא נגד נער בן 17 בגין עבירות בקטינות באמצעות האינסטגרם ואפליקציות אחרות. הנער מואשם בהטרדה מינית, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות נוספות. על-פי כתב האישום, במהלך החודשים האחרונים של שנת 2018, פנה הנאשם לנערות בנות 17-13 באמצעות האינסטגרם, התחזה לדוגמן ויצר קשר עם הקורבנות דרך מספר חשבונות שונים שפתח. בן ה-17 מואשם כי ניהל עם הנערות התכתבויות בעלות תוכן מיני, כאשר חלק מהקטינות אף שלחו לנאשם תמונות בעירום מלא או חלקי שלהן.

חיים דמקינר
חיים דמקינר | צילום: חדשות 13

יממה קודם לכן, הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד חיים דמקינר, בן 55 מנהריה, בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות מין באמצעות הרשתות החברתיות. לפי כתב האישום, הנאשם ביצע את העבירות ב-30 קטינות בנות 10 עד 17 ובארבע בגירות.

על פי כתב האישום, הכולל 39 אישומים, במהלך ארבע השנים האחרונות פתח הנאשם חשבונות מזויפים באינסטגרם במגוון זהויות בדויות. הנאשם השתמש לסירוגין בחשבונות אלה במטרה "לצוד" נערות קטינות בעלות חשבון באינסטגרם, לפתות אותן במרמה להתכתב כמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי, לבצע בעצמן מעשים מגונים ואחר כך לצלם עבורו את המעשים המיניים ולשלוח את הסרטונים אליו. כמו כן, ניסה הנאשם ליצור קשר ולפגוע מינית בעוד עשרות קטינות נוספות.