היועמ"שית אישרה: חקירה פלילית תיפתח נגד טלי גוטליב

פרסום ראשון: חברת הכנסת מהליכוד צפויה להיחקר באזהרה בימים הקרובים, בעקבות פרסומיה ברשתות החברתיות נגד בן זוגה של מובילת המחאה שקמה ברסלר - אשר חשפו את זהותו כאיש שירות הביטחון. גוטליב הודיעה כי אין בכוונתה להתייצב לחקירה: "אין כל מקור סמכות לחייב אותי להיחקר"

זמן צפייה: 01:40

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד), בעקבות פרסומיה נגד בן זוגה של מובילת המחאה פרופ' שקמה ברסלר - בהם נחשפה זהותו כאיש שירות הביטחון. בשל החחלטה, גוטליב צפויה להיחקר באזהרה כבר בימים הקרובים.

לאחר הפרסום בחדשות 13, גוטליב מיהרה לתקוף את היועמ"שית - ולהודיע כי אין בכוונתה להתייצב לחקירה, וזאת בטענה שחסינותה הפרלמנטרית פוטרת אותה מכך. "מנהלת המדינה גברת יועמש״ית הדליפה כי בדעתה לחקור אותי באזהרה", כתבה חברת הכנסת מהליכוד, וטענה :"חסינות לפי סעיף 1 לחוק החסינות הוא מוחלט ולא ניתנן להסרה. על כן כל שנותר לה זה לסמוך על רצוני הטוב ולבקש ממני להיחקר". לסיום הודיעה: "רשמו בפניכם, אין לי כל כוונה להתייצב לחקירה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: פלאש 90

בחודש ינואר, גוטליב הפיצה ברשתות החברתיות קונספירציות שיקריות, ובמסגרתן חשפה את זהותו של בן זוגה של ברסלב כאיש שב"כ. "עדנה קרנבל מפרסמת שארה"ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינואר מס ימים לפני התופת. לאחר מכן ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה", כתבה חברת הכנסת.

בעקבות הדברים, המוסד פרסם הכחשה חריגה באמצעות משרד ראש הממשלה: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".

שקמה ברסלר נואמת בקפלן
שקמה ברסלר נואמת בקפלן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

זמן קצר לאחר מכן פורסם בחדשות 13 כי שב"כ שוקל לבקש מהיועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד גוטליב בעקבות פרסום שמו של איש הארגון. ברסלר הגיבה בחשבון הטוויטר שלה אחרי הפרסום: "לא מתרגשת ממסע השקרים של מכונת הרעל. עיניים כל הזמן על המטרה - בניית מדינת ישראל טובה ומיטיבה למען כלל אזרחיה. ללא רעל וללא פייק".

בהמשך הגישה מובילת המחאה תביעה נגד חברת הכנסת מהליכוד, ועורכי דינה פנו לבהרב מיארה ולראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה בדרישה שיורו על פתיחת חקירה פלילית "בגין שורה של עבירות חמורות". בפניית עורכי הדין צוין כי בין אותן העבירות "סיוע לאויב במלחמה, גילוי מידע חסוי בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי, תעמולה תבוסנית, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרת אמונים ולשון הרע".

בתביעה שהגישה ברסלר נגד גוטליב, בסך 2.6 מיליון שקלים כפיצוי בשל לשון הרע, נכתב כי זו מוגשת לנוכח "אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7 באוקטובר".