הערב: האזרחים שלא מחכים למשטרה - ולוקחים את החוק לידיים

אמון הציבור במשטרה נמצא בשפל חסר תקדים בזמן הקורונה, מה שמוביל אזרחים שומרי חוק לפתור את הבעיות שלהם בעצמם. מהגבר שהתעלל בכלבו ועד הדייר שסירב לשלם • צפו בקטע מהכתבה שתשודר במהדורה

זמן צפייה: 01:04

נגיף הקורונה לא פוגע רק בבריאות שלנו, הוא גם הכניס את רשויות אכיפת החוק שלנו למשבר. על פי סקרים של האוניברסיטה העברית, האמון של הציבור במשטרה ובמקבלי ההחלטות נמצא בשפל שלא נראה כאן אף פעם: השוטרים עסוקים באכיפת הנחיות הקורונה, בהפגנות, בעימותים, בתי המשפט לא מתפקדים, הפרקליטות סוחבת תיקים ומתעלמת מנפגעי העבירה.

סיפור הכלב של דניס ומישל וההמון הזועם, הורי הפעוטות שהגננות והסייעות שהתעללו בילדיהם מסתובבות חופשי ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום על שמותיהן כדי להגן על המוניטין שלהם, אנשים נורמטיבים לחלוטין ששילמו לעבריינים כדי שיגבו בשבילם כסף שכר דירה מכיוון שהם צריכים להאכיל את הילדים הם רק קצה הקרחון למה שקורה מתחת לפני השטח בחסות משבר הקורונה.

אזרחים שומרי חוק מבינים שאם הם לא יעשו מעשה ויפתרו את הבעיות של עצמם אף אחד לא יעשה זאת בשבילם, בטח שלא רשויות האכיפה. זה מצב מסוכן לשלטון החוק וצעד אחד לפני אנרכיה. מסתבר שאנחנו כבר שם. הכתבה המלאה הערב ב-20:00 בערוץ 13. 

מישל טרוני
מישל טרוני, הציל את הכלב מבת ים לאחר שבעליו תועד מתעלל בו | צילום: חדשות 13