אילנה ראדה: "הפרקליטים ובית המשפט בעבר היו עבריינים"

אמה של תאיר ראדה עזבה בכעס את אולם בית המשפט, לאחר שהוצגו מכנסי בתה מיום הרצח, ותקפה בחריפות את הפרקליטות. "הנשים שם גרועות מהגברים - הן אמהות. העיקר העצמה נשית"

זמן צפייה: 04:21

אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה, עזבה היום (שלישי) בכעס את אולם בית המשפט בדיון בפרשת הרצח של בתה. לאחר שהוצגו מכנסיה של הנערה מיום הרצח, תקפה האם בחריפות את הפרקליטות. "בעבר הייתה מערכת פרקליטים ובית משפט הזויה ופושעת ברמה העבריינית", אמרה.

המכנסיים שלבשה תאיר ראדה ביום הרצח
המכנסיים שלבשה תאיר ראדה ביום הרצח

ביציאתה מהדיון אילנה ראדה סיפרה כי במשפט הראשון שנערך, לאחר חוות הדעת של מומחה לטביעות נעליים ירון שור, היא האמינה לכך שרומן זדורוב הוא הרוצח. עם זאת, לאחר מכן, כששמעה לטענתה על סתירות בחוות הדעת, היא שינתה את דעתה.

בתוך כך, השופטים ביקשו לעשות בדיקות נוספות בעקבות הנעל שנמצאו בזירה, ביניהן בדיקת עקבות הנעל והסכין. מוקדם יותר היום עלה לדוכן העדים ירון שור, שהיה המומחה שבחן את טביעת הנעל על מכנסייה של ראדה והיה אחד הגורמים להרשעה. על אף שבעבר קבע בוודאות כי טביעת הנעל הייתה שייכת  לזדורוב, הוא טען היום כי לא ניתן היה לקבוע מה הייתה מידת הנעל.

השופטים הקשו על המומחה ושאלו אותו מספר שאלות על כתמי הדם על המכנסיים, אבל שלא נמצאו על הנעליים. שור השיב להם כי "אני לא מומחה לכתמי דם". במהלך ההפסקה אילנה ראדה קראה לעברו: "למה חתכת אותם בחלק התחתון?". בנוסף, השופטים נזפו בתביעה על הבאת עדותו של שור. לדבריהם, העדות של המומחה לא מוסיפה למשפט.

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה

כזכור, בשבוע שעבר פרץ עימות במשפט בין אמה של תאיר, לחברתה לשעבר של הנרצחת, שי מיקה. במהלך העימות צעקה עליה ראדה כי היא "שקרנית" לאחר שטענה שהיא מאוימת. בהמשך, כאשר מיקה ניגשה לראדה בסוף הדיון להיפרד ממנה, האחרונה אמרה לה בתגובה: "אני רוצה שתתרחקי ממני, אל תתקרבי, את לא חברה של תאיר ומעולם לא היית. את שקרנית".

מיקה, שהעידה במשפט, ביקשה להגיע מדלת צדדית בטענה שהיא מאוימת וחוששת - והשופטים נעתרו לבקשתה. אמה של הנרצחת התפרצה בעקבות כך וצעקה עליה: "שקרנית. אף אחד לא מאיים עליה".

בעדותה סיפרה מיקה על הקשר שלה עם תאיר. לדבריה, "אני ותאיר למדנו ביחד וגרנו קרוב, היינו יחד בלהקת ריקוד והיא הייתה חברה טובה שלי. באותו יום סיימתי ללמוד, תאיר למדה תיאטרון ואמרה לי שהיא לא רוצה להיכנס לשעה שביעית. לקראת השעה אחת ישבנו והתחלנו לדבר. שיחקנו בטלפון, היא הוציאה מסטיק, אמרה 'שתי שניות וחוזרת', והלכה".