אחרי הזיכוי - רומן זדורוב הגיע לביתו: "האמת ניצחה"

זמן קצר לאחר שזוכה מרצח תאיר ראדה ברוב של שני שופטים מול אחת, אמר זדורוב: "תודה לכולם, רק רוצה לחזור הביתה". אילנה ראדה: "המלחמה רק מתחילה". הכרעת הדין: "חשש שזדורוב מסר הודאות שווא, הופעלו עליו לחצים כבדים". דעת המיעוט: "הוא שיקר". כל העדכונים

זמן צפייה: 01:55

זמן קצר אחרי שבית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום (חמישי) ברוב של שני שופטים מול אחת את רומן זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה - 16 שנה אחרי שנעצר לראשונה, הורשע ונכלא - אמר זדורוב עם צאתו מהאולם: "אני שמח מאוד, תודה לכולם. אני רק רוצה ללכת הביתה, לילדים שלי, לטייל איתם". רעייתו, אולגה, פרצה בבכי בבית המשפט: "אני מאושרת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303301141' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_2mhvdjgb' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303301114' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_4ne3904u' duration='']

אילנה ראדה, אמה של תאיר המנוחה, תקפה את הפרקליטות: "רצחה את הבת שלי עם טיוחים ושקרים. המלחמה מתחילה עכשיו. אנחנו יודעים איפה לחפש את הרוצחים". היא אמרה לחדשות 13 כי היא סבורה "שאדיר חבני קשור באיזשהו אופן לרצח של תאיר".

אילנה ראדה יצאה מהאולם לאחר הכרעת הדין, פרצה בבכי ואמרה: "זה משפט האמת, מה שנעשה פה בפעם הראשונה בהיסטוריה. משפט אמת וצדק נעשה פה בשנה הזאת".

"רגשות מהולים בעצב, כי דבריו של השופט קולה מאוד ריגשו אותי כי לעולם בכל הערכאות איש לא התייחס אלינו על מה שעברנו ומה שאנו עוברים בביהמ"ש על ההתעלמות מזכרה של תאיר. אני תקווה שמי ששומע דברינו גם בדרגים הגבוהים ישנו תפיסה. גם לנו יש זכויות, קברנו ילדה הרוצח הוא הלא המרכז גםהנרצח תקווה שפתחתי צוהר, כל המתח שהצטבר בשנה זו בעיקר על הדברים החדשים שהוצגו במשפט החוזר", הוסיפה ראדה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303301056' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_9lnvl3je' duration='']

אילנה ראדה לאחר הכרעת הדין
אילנה ראדה לאחר הכרעת הדין | צילום: דוד כהן, פלאש 90

רומן זדורוב אמר לאחר הזיכוי בבית המשפט: "הצדק ניצח. תודה לכל מי שעזר לנו. לא אדבר על פיצויים, קודם כל רוצה לחזור הביתה לילדים יש לי יותר מדי רגשות. קשה לי לדבר, אני מוצף. עכשיו אני לוקח את הילדים לטייל. אני לא תופס".

עם הגעתו הביתה אמר: "תודה לכל הציבור שהיה איתי והאמין בי. ציפיתי לזיכוי, ידעתי שהאמת תנצח. הלילה האחרון היה קשה. לא ישנתי כמה שעות בגלל המחשבות והדאגות. אמרתי לאילנה ראדה אז ואני אומר עכשיו – לא הרגתי את הבת שלה. צריך להחזיר עכשיו את כל השנים האלה, זה יהיה קשה".

רומן זדורוב ואשתו אולגה בבית המשפט
רומן זדורוב ואשתו אולגה בבית המשפט | צילום: דוד כהן, פלאש 90

רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט | צילום: דוד כהן, פלאש 90

עו"ד ירום הלוי: "זה ברור שהפרקליטות אולי תערער. יש לה זכות לכך. דעת המיעוט מזמינה ערעור – אבל אני מקווה שזה לא יקרה ובהתייעצות עם פרקליט המדינה עמית איסמן הם יגיעו להחלטה הנכונה לדעתי, שמספיק זה מספיק. יש פה בן אדם שעבר טלטלה גדולה. הספק לנצח ירחף".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303301243' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_i2dfnbjb' duration='']

ראש הרכב השופטים אשר קולה אמר: "הנסיבות החדשות שהיוו את ליבת ההחלטה למשפט החוזר, הן שהיטו את הכף באופן משמעותי לבחינה של הראיות, והצטברותן המסקנה היא שהמואשם זכאי". השופטים אשר קולה ודני צרפתי זיכו את זדורוב, כשהשופטת תמר נסים שי נמצאת בדעת מיעוט, והחליטה על הרשעה: "גם אם יש חלל ראייתי במקרה ניתן להרשיע את הנאשם. גרסתו של אדיר חבני היא עלילה בזויה".

עוד אמר השופט קולה כי הוא תופס את זדורוב כמי שלא צפה בסרטי סנאף, פדופיליה, ולא כמי שתכנן לרצוח ילדה קטנה, וכי הודאותו הייתה הודאת שווא. בנוסף, אמר כי עניין א"ק וא"ח נתון תחת חסיון, בשתי העדויות פגמים משמעותיים ותהיות שנותרו ללא הסבר. השופט דני צרפתי הוסיף כי הודאתו של זדורוב היא לא יותר מדקלום חלול. "איך ייתכן שכלל הראיות בזירה לא תואמות את סיפור ההודאה, ולא נמצא עד לרפואה שראה אותו ובלי ממצאים פורנזיים, ולא נמצאו תביעות אצבע לחובת הנאשם בזירה". לסיכום אמר קולה: "תם ולמרבה הצער לא נשלם".

בית המשפט הטיח ביקורת חריפה בפרקליטות בכל הנוגע לאופן ניהול התיק ואמר כי היא "כשלה". נציגת הפרקליטות, עו"ד מיטל רוזנפלד-חן, הגיבה: "הראיות הצביעו על אשמתו של זדורוב ברצח מעבר לספק סביר; הייתה חובה להגיד כתב אישום".