מחנך הנער שנדקר ברחובות: "הכתובת הייתה על הקיר"

ארבעה חשודים כבר נעצרו בחשד למעורבות באירוע שהסתיים בפציעתו של בן ה-16 באורח קשה בבית ספר ברחובות, שלושה מהם קטינים. החשד הוא שסכסוך בין משפחות פשע זלג אל כותלי בית הספר, ומי שהיה מחנך של הנער שהותקף ומכיר את המשפחה אמר: "כבר לפני שנתיים אמרתי לאמא שלו - קחי את הילד ותגלי אותו לעיר אחרת"

זמן צפייה: 02:18

הנער בן ה-16 שנדקר היום (שלישי) בבית ספר ברחובות הועבר מבית החולים קפלן בעיר לבית חולים בילינסון בפתח תקווה, שם הוא מאושפז במצב קשה בעקבות דימומים מורחבים בראשו מהם הוא סובל. ממרכז שניידר לילדים בבילינסון נמסר הוא "יצא מחדר הניתוח והועבר ליחידה לטיפול נמרץ. הוא מונשם ומורדם ומצבו מוגדר קשה אך יציב".

מחנך לשעבר של הנער סיפר לחדשות 13 כי הוא לא מופתע: "אמרתי שזה יקרה, אמרתי לאמא שלו לפני שנתיים קחי את הילד, תגלי אותו למדינה אחרת לעיר אחרת". אימו סירבה להגיב. עד כה ימ"ר מרכז עצרו ארבעה חשודים במעורבות במעשה. החשודים אינם מבית הספר, שלושה מהם קטינים ואחד בן 18, החשד הוא שסכסוך בין משפחות פשע זלג אל כותלי בית הספר.

זירת הדקירה ברחובות
זירת הדקירה ברחובות

התקיפה אירעה היום כאשר שני נערים רעולי פנים קפצו מעל גדר בית הספר, בלי שהשומר הבחין בהם, וחיפשו אחר אותו הנער. כמה מחנכים שהיו בחצר מיהרו להזהיר את הנער, אך האלמונים זיהו אותו הם החלו במרדף אחריו, עד שתפסו אותו ליד חדר המנהל ודקרו אותו פעמים רבות.

תלמיד בית הספר שהיה עד לאירוע סיפר לחדשות 13: "יצאתי מהשיעור כי שמעתי צעקות, פתאום ראיתי אותו שוכב, דם על כל הרגליים שלו, הוא לא דיבר ולא זז". תלמיד אחר סיפר כי ברגעים שיצא מהשיעור התלמיד שנפגע כבר היה על המיטה ופונה לבית החולים.

זירת הדקירה ברחובות
זירת הדקירה ברחובות

לאחר האירוע, עיריית רחובות פרסמה את התייחסותה הרשמית: "עיריית רחובות רואה בחומרה רבה את האירוע, ותסייע בחקירת המשטרה ככל שנדרש. מינהל החינוך בעירייה יחד עם השירות הפסיכולוגי ומשרד החינוך מעניקים רגעים אלה סיוע לתלמידים ולצוותים החינוכיים בבית הספר. הלימודים בכל בתי הספר בעיר ייפתחו מחר בשיח על מניעת אלימות ועידוד סובלנות".

בעקבות האירוע שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הנחתה הערב את בתי הספר ברחבי הארץ להקדיש את שעת הלימודים הראשונה במערכת לשיח חינוכי עם התלמידים. בתי הספר יקדישו את השעה הראשונה לשיח חינוכי על תופעת האלימות הכללית בארץ שבאה לידי ביטוי בכבישים, ברחוב, ברשתות החברתיות, במגרשי הספורט ובבתי החולים. לתופעה זו יש ביטוי גם במערכת החינוך, במעשי אלימות ובשיח אלים המתנהל כלפי אנשי חינוך ותלמידים.