"דקר עד שהסכין נשברה": מאסר עולם לגבר שרצח את אשתו בהרצליה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל מאסר עולם על יעקב בן אברהם, בן 72, שרצח את בת זוגו יעל בחודש נובמבר 2022 ביותר מ-50 דקירות סכין, בעקבות ויכוח שפרץ בין השניים סביב חלוקת הרכוש המתוכננת לאחר שיתגרשו. "מדובר ברצח באכזריות מיוחדת תוך התעללות גופנית ונפשית גם יחד"

יעל בן אברהם, נרצחה בביתה בהרצליה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) עונש מאסר עולם על יעקב בן אברהם, בן 72, לאחר שהורשע ברצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו יעל בן אברהם. האירוע התרחש בנובמבר 2022 בביתם בהרצליה, שם דקר בן אברהם את זוגתו יותר מ-50 פעמים, לאחר שהתפתח ביניהם ויכוח סביב חלוקת הרכוש המתוכננת לאחר שיתגרשו. עוד הטיל בית המשפט פיצוי שינתן לשתי בנותיהם, על סך 258 אלף שקלים.

מכתב האישום עולה כי לאחר שהתפתח הוויכוח, נטל בן אברהם סכין ודקר את המנוחה עשרות פעמים במקומות שונים בגופה, עד שהסכין נשברה. בעודה מדממת, ניסתה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה, אז נטל בן אברהם סכין נוספת והמשיך לדקור אותה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הבית, לעיני אנשים נוספים, שקראו לדוקר לחדול ממעשיו, ללא הצלחה. לאחר ביצוע הרצח, שטף את שתי הסכינים.

במהלך המשפט הסתייגה הפרקליטות מחוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי שקבעה כי בן אברהם אינו כשיר לעמוד לדין. לאור כך, ביקשה לחקור את הפסיכיאטר בבית המשפט. בהמשך לבקשה, הורו השופטים על מינוי ועדה של שלושה פסיכיאטרים אשר קבעו כי בן אברהם כשיר לעמוד לדין.

יעקב בן אברהם
יעקב בן אברהם | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לפני כשבועיים, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט. בית המשפט קבע, כי נסיבות מעשי הנאשם מובילות למסקנה כי מדובר ברצח באכזריות מיוחדת תוך התעללות גופנית ונפשית גם יחד.

בהחלטתם, התייחסו השופטים לאכזריות מעשיו של בן אברהם ולחומרה היתרה של רצח בתוך המשפחה, ובתוך כך רצח בנות זוג. עוד ציין בית המשפט כי למרבה הצער, "בתי המשפט נאלצים יותר ויותר להידרש לתופעה החברתית המדאיגה עמה אסור להשלים של רצח נשים בידי בן זוגן, רובם בביתן, מקום שהיה אמור להיות מקום מבטחן".