אחרי אזהרת ראש השב"כ: גופשטיין ומרזל נחקרו בחשד להסתה

לאחר שארגמן קרא "להפסיק את השיח המסית והאלים", המשטרה עצרה את שני פעילי הימין המוכרים בחשד לעבירות הסתה לגזענות ברשתות החברתיות. השניים שוחררו בתנאים מגבילים

ברוך מרזל ובנצי גופשטיין | צילום: חדשות 13

שני פעילי הימין המוכרים, בנצי גופשטיין וברוך מרזל, נעצרו היום (רביעי) ונחקרו בחשד לעבירות הסתה לגזענות ברשתות החברתיות. זאת, לאחר שנגד השניים הוגשו תלונות על הפרסומים שלהם ברשתות. בסיום החקירה הם שוחררו בתנאים מגבילים.

לטענת עורכי דינם של השניים, חקירתו של גופשטיין נסובה בין היתר סביב סדרת סרטונים שפורסמו בשנת 2018 מטעם ארגון להב"ה, המתריעים מ"סכנת ההתבוללות" ומהגורמים לה. בחקירתו של מרזל הובאו בין היתר דברים שהתפרסמו מטעמו ביוטיוב, בהם קרא להכות ב"אויב" כפי ש"הקב"ה הכה בעשרת המכות במצרים", וכן דברים שהובאו בבקשה לפסול אותו מלהתמודד לכנסת שהוגשה לבית המשפט העליון.

ברוך מרזל בוועדת הבחירות המרכזית
ברוך מרזל בוועדת הבחירות המרכזית | צילום: ערוץ הכנסת

גופשטיין מסר לאחר חקירתו: "משרדי 433 נמצאים בעיר לוד, אבל מי שהמשטרה מצאה לנכון לחקור הוא לא השייח המסית ששילהב כאן את ההמונים וקרא לרצח יהודים, אלא אותי על כך שפירסמתי סרטונים נגד התבוללות וקראתי לבנות לא לצאת עם גויים. אנחנו רואים את הרוח החדשה של השר לביטחון פנים החדש, שהמשטרה החלה לעשות את דברו ולבצע רדיפה פוליטית".

מרזל מסר כי "טוב לדעת שיש יחידת עילית למשטרת ישראל. עליתי היום בדרגה, ונחקרתי ביחידת הסייבר. פשוט ליצנות. מדובר בחקירה פוליטית חמורה מאוד. אשמח ללכת לבית המשפט ולהישפט על הדברים המגוחכים שהובאו נגדי כדי לחשוף פעם אחת ולתמיד באמצעות משפט אמיתי את פרצופם של מנדלבליט ושל שופטי בית המשפט העליון".

ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין
ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין | צילום: חדשות 13

יש לציין כי בסוף השבוע פרסם ראש השב"כ נדב ארגמן הודעה חריגה שבה קרא להפסיק את השיח המסית והאלים, זאת ברקע הקריאות נגד ממשלת השינוי המסתמנת והחברים בה. "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות", נכתב בהודעה מטעם ארגמן.

"זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית. כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש", אמר ארגמן.

ראש השב''כ נדב ארגמן
ראש השב''כ נדב ארגמן | צילום: חדשות 13

"לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם - מוטלת אחריות כבדה בימים אלה", המשיך ראש השב"כ. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו".