תלמידות במוסד החינוכי בו נחשפה פרשת המין: "התרענו - ודבר לא נעשה"

תלמידות ששוחחו עם חדשות 13 לגבי הפרשה החמורה מסרו כי יחד עם הוריהם הם התריעו על הפרשה הספיציפית הזו בפני הצוות החינוכי, אך הוא נמנע מלטפל בכך. גורמים המעורים בפרשה: "כל הסימנים היו על הקיר, סימני שאלה רבים לגבי תפקוד המוסד"

זמן צפייה: 04:01

פרשת המין החמורה בדרום: משיחות שקיימו מספר תלמידות הערב (רביעי) עם חדשות 13, עולה כי במשך תקופה ארוכה הן והוריהם התריעו על הפרשה הספציפית הזו וניסו להציף את הבעיה - אך הצוות החינוכי נמנע מלטפל בה. כמו כן, בשלב זה לא ניתן עדיין לפרסם כיצד נחשפה הפרשה.

בתוך כך, גורמים המעורים בפרטים מסרו לחדשות 13 כי "כל הסימנים היו על הקיר והיו הרבה אנשים שידעו על הפרשה הזאת". כמו כן, מסרו הגורמים כי "עולים סימני שאלה רבים לגבי התפקוד של המוסד החינוכי בו התרחשו הדברים".

בית ספר ריק, כיתה ריקה
כיתה ריקה | צילום: שאטרסטוק

כזכור, לבקשת חדשות 13, מוקדם יותר היום התיר בית המשפט לפרסם כי במסגרת הפרשה החמורה בדרום הארץ מתנהלת חקירת משטרה על עבירות מין שבה מעורבים כמה קטינים. יתר הפרטים נותרו תחת צו איסור פרסום.

"מתחילת השנה וגם בשנה שעברה אנחנו זועקים את זעקתנו. אנחנו זועקים את הצורך להתאים את מערכת החינוך למציאות שבה אנו חיים, לשעת החירום הארצית שבה אנו מצויים. הנוער במצוקה, מבחינה רגשית, חברתית, לימודית - ולמעשה זו מצוקה קיומית. הם מרגישים אובדן דרך", אמרה אחת האימהות. בנוסף, אחת התלמידות אמרה במפגש בזום: "האמון שלנו בכל מה שקשור למערכת נסדק".

נשיא בית משפט השלום, אלון גביזון, מתח ביקורת חריפה על מערכת החינוך: "פרשה קשה ומטלטלת, אך לא פחות מכך עצובה. לא אשגה ואומר כי מערכת החינוך לא השכילה להתמודד עם החשיפה שיש לתלמידים לתכנים מיניים ברשתות החברתיות ודומה כי יחסי המין נתפסים עלידם בצורה מעוותת ואין כל מענה אמיתי של המערכת".