השר שטייניץ על כתב האישום: "כואב עד דמעות, נתניהו לא מושחת"

שר האנרגיה התייחס בתוכנית "שישי עם אילה חסון" להחלטת היועמ"ש להעמיד לדין את רה"מ ולאפשרות שנתניהו יפרוש מתפקידו: "אם מישהו אחר היה מנהיג את הליכוד היינו מקבלים הרבה פחות מנדטים"

זמן צפייה: 06:29

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס אתמול (שישי) לכתב האישום שהוגש על ידי היועמ"ש בחמישי, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "זוהי יממה מאוד עצובה, לרוב אזרחי ישראל, כולל אלה שלא מצביעים ליכוד". את הדברים אמר בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון.

שטייניץ הוסיף כי "בשבילי אישית, זה כואב עד דמעות. אני מכיר את נתניהו 20 שנה, לא כאיש מושחת, אלא כאחד מהמנהיגים הגדולים של עם ישראל, עם הישגים פנטסטיים ויכולות מדהימות שעושה יומם ולילה למען ביטחוננו".

לכתבות נוספות בנושא:

קול הרחוב: מה חושב הציבור הישראלי על כתב האישום נגד נתניהו?

תיקי נתניהו והחסינות: כל התרחישים האפשריים לאחר כתב האישום

מאחורי הקלעים של ההחלטה להאשים את נתניהו בשוחד בתיק 4000

שר האנרגיה יובל שטייניץ, בריאיון לחדשות 13
שר האנרגיה יובל שטייניץ, בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

שטייניץ התייחס לביקורת שהשמיע נתניהו נגד מערכות אכיפת החוק: "הוא דיבר מדם לבו, הוא אמר דברים קשים. יש דברי ביקורת שאני מסכים איתם, שחייבים לבדוק אותם. זה לא חסר תקדים. גם אריאל שרון וראובן ריבלין תקפו את שלטון החוק בזמנם. השמיים לא נפלו".

שטייניץ התייחס לאפשרות כי נתניהו יעזוב את תפקידו ויאפשר לבכיר אחר מהליכוד להנהיג את המפלגה: "אני חושב שאם מישהו אחר היה מנהיג את הליכוד היינו מקבלים הרבה פחות מנדטים. מחצית מאזרחי ישראל לפני חודשיים נתנו בו את אמונם".

בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כמו כן, שטייניץ התייחס לפלונטר הפוליטי ואמר כי "צריך לעשות מאמץ בימים הקרובים למנוע בחירות שלישיות. המנהיגים יכולים להחרים אחד את השני, אבל הציבור הצביע חצי עבור גנץ וחצי עבור נתניהו, פחות או יותר. רק אם שניהם ילכו יחד נימנע מהטרגדיה של בחירות נוספות".

אתמול פורסם כי ח"כים ושרים בליכוד מקיימים התייעצויות לאחר הגשת כתבי האישום נגד נתניהו, כיצד להביא להדחתו. אותם ח"כים ושרים אמרו בשיחות סגורות כי "עידן נתניהו מתקרב לסיומו", כי הוא "כבר לא יביא שלטון לליכוד", וכי "אנחנו עושים חושבים כיצד לחלץ את המפלגה מידיו". ח"כים במפלגה אומרים שגם אם יקבלו הצעה לתפקיד שר ידחו אותה, שכן מינוי לתפקיד כזה יפגע ביוקרה הפוליטית שלהם.

אתמול התייחס נתניהו לכתב האישום נגדו בסרטון, שבו הוא הבהיר כי יקבל את החלטות בית המשפט בנוגע להעמדתו לדין. "כל התהליך הזה יוכרע בסופו של דבר בבית המשפט, אנחנו נקבל את החלטות בית המשפט, על כך אין שום ספק", אמר. "זאת המסגרת, אנחנו נשמור עליה, ותמיד נפעל בסוף ובהתחלה על פי שלטון החוק".