הרג הפלסטיני: נדחתה בקשת החשוד המרכזי להשתחרר למעצר בית

לבית המשפט המחוזי בירושלים לראשונה הגיע יחיאל אינדור, לדיון בבקשתו להשתחרר למעצר בית. אינדור חשוד שירה למוות בקוסאי מעטאן (19) ליד הכפר בורקה. הוא ספג פגיעה מאבן בראשו ואושפז. בלילה הוא שוחרר מבית החולים למעצר: "אין שום מסוכנות הנשקפת ממנו במצב זה" טענו עורכי דינו, אך בתום הדיון החליט בית המשפט להשאירו במעצר עד מחר - כפי שקבע בית משפט השלום

זמן צפייה: 00:51

לאחר שבית משפט השלום האריך את מעצרו של יחיאל אינדור, החשוד המרכזי בהרג הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן בן ה-19 ליד הכפר בורקה, היום (שני) הוא הגיע לראשונה לדיון בערעור שהגיש על הארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופט אלכסנדר רון דחה את טענות עורכי דינו של אינדור והחליט להשאירו במעצר עד מחר - כפי שהוחלט בבית משפט השלום שהאריך את מעצרו ביום שישי האחרון.

בסיום הדיון אמר דודו של אינדור, מאיר כי "בית המשפט הביא לכך שבפעם הבאה אנשים שיכנסו למצבים דומים בהם יזרקו עליהם אבנים הם לא יגיבו כפי שקרא לי בהר הזיתים, כמעט נרצחתי ולא הגבתי ועד היום הם מסתובבים חופשיים. אני אומר לכל אדם המסתובב ביו"ש, אל תעז להגן על עצמך כי אתה עלול להירצח - אך תשקול אולי שווה לשים אותך באזיקים. בית המשפט כבל את ידיהם של אזרחים מתוך שיקולים מדיניים, והאזרחים הם מי שישלם את המחיר".

השופט רון נימק את החלטתו בתום הדיון: "עם כל ההבנה לטענות העורר ויש הבנה, עדיין על הפרק פרשה שבסופה מצא את מותו אדם לכאורה בעקבות ירייה מאקדחו. בנסיבות אלה נכון לאפשר ניצול ראשוני של החקירה בתנאים מוקדמים גם אם יכביד הדבר על החשוד. על הפרק טענה לגיטימית (הטענה להגנה עצמית) שאף עשויה להיות עניינית ונצטרך למצות את החקירה גם לגביה. אולם בשלב זה נקלע טיעון של בא כוח ההגנה לכשל מסוים".

"לסיכומה של החלטה זו - טענת ההגנה העצמית לגיטימית שבלגיטימיות, אך מעבר לכך אין בפניי אין מצד בית משפט שלום החלטה בה ניתן להצביע על טעות המצדיקה את התערבות של בית משפט זה", סיכם השופט במתן הדחייה לערר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308141238' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_2dta4lyp' duration='69']

יחיאל אינדור בבית המשפט
יחיאל אינדור בבית המשפט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בפתח הערר אמר עו"ד רום: "מדובר באדם פגוע עם בעיות קוגניטיביות, ללא עבר פלילי. הוא עבר טראומה רגשית". נציג המשטרה בדיון השיב "בית המשפט קבע שהטענה להגנה עצמית גם לא נסתרה. המבנה הטופוגרפי שולל את טענת ההגנה. לעניין ההגנה העצמית - במצב הגלוי טענת ההגנה העצמית נחלשת מאוד. בחקירה של החשוד אנחנו מתרשמים כי מדובר ב'זכרון סלקטיבי'. כששואלים אותו לגבי הפלסטינים הוא יודע לתאר כמויות, ומצד שני כשאנחנו שואלים אותו על המעורבות שלו ועל מספר היהודים - יש 'זיכרון סלקטיבי'. אנחנו רוצים להגיע לחקר האמת".

עו"ד רום השיב: "גם אם יש ירי בחשד לכינון ישיר, זה לא סותר את הטענה להגנה עצמית. הוא ירה כשסלע חדר לראשו. הוא הצטרף הרבה אחרי האירוע. זה המקום להורות על שחרורו".

Whatsapp Image 2023 08 11 At 1
מפגינים בעד שחרורו של אינדור | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתוך כך, אמש התקיימה הפגנה באזור גשר המיתרים בירושלים והמוחים דרשו לשחרר את אינדור בטענה כי הוא "גיבור". יחד עם אינדור נעצר לאחר המקרה גם דוברה לשעבר של ח"כ לימור סון הר-מלך, אלישע ירד, אך ביום חמישי הוא שוחרר ממעצר.

Whatsapp Image 2023 08 13 At 2
המפגינים חוסמים את כביש 1 | צילום: חיים גולדברג / פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
ח''כ לימור סון הר-מלך והחשוד ברצח אלישע ירד