ההפגנות בבלפור חוזרות: מצב החירום המיוחד לא יוארך

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, הפרקליטות הודיעה לבג"ץ כי אין כוונה להאריך את מצב החירום המיוחד, שתוקפו יפוג מחר בלילה. המשמעות: יותרו הפגנות עד 2,000 איש מחוץ למעון רה"מ בירושלים

זמן צפייה: 01:26

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) לבג"ץ כי אין כוונה להאריך את "מצב החירום המיוחד" שמסתיים מחר בחצות, ומגביל הפגנות למרחק של קילומטר ממקום המגורים. זאת, לאחר שפורסם על כך לראשונה בחדשות 13. על כן, ממחר בלילה יוכלו להיערך מחאות בהן משתתפים עד 2,000 איש מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

בסוף השבוע השתתפו אלפי מפגינים בצעדת מחאה בתל אביב באזור כיכר הבימה וכיכר רבין. המשטרה הכריזה על הצעדה כבלתי חוקית ועימותים התפתחו במקום, ארבעה מפגינים נעצרו. עימותים בין שוטרים למפגינים נרשמו גם בירושלים וארבעה מהם נעצרו. במקביל, הופצו ידיעות כוזבות כי אנשי "קריים מיניסטר" קראו לפעילים להצטייד בגז מדמיע ובשוקרים - פרסום שאינו נכון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גרוטו: הגנים ייפתחו ביום ראשון – כיתות א'-ד' אחרי שבועיים

כ"ץ: הניסיון ליצור דימוי של התפרקות באוצר רחוק מהמציאות

אליפות שהיא לא רק תואר: העונה המטלטלת של לוס אנג'לס לייקרס

אלפים בהפגנה בבלפור | צילום: חדשות 13

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "הקצין השקרן לא טרח להתנצל וברח מלקיחת אחריות אישית על דבריי הבלע שלו וההאשמות הקשות כלפינו בשידור חי אמש בערוץ 13. האשמות שהתבססו על פייק ניוז שאיש במשטרה לא טרח או לא רצה לבדוק. דבריו של שגיב הם מס שפתיים כדיי שהמשטרה תוכל להמשיך בקמפיין השקרים והכפשת המחאה. נגיש נגדו תביעת דיבה אישית על הנזק התדמיתי הכבד שגרם לנו. אנו מצפים מהמשטרה להדיחו מהופעות בתקשורת עד לבירור מקיף. לאור התנהלותו הרשלנית לא ברור איך הוא מנהל חקירות".

"במדינה מתוקנת, מצופה ממי שאמורים לשמש דוגמא אישית לקחת אחריות. בלתי נתפס איך שגיב לא הורה עד רגע זה על פתיחת חקירה דחופה לאיתור מפיציי הפייק", נכתב בהודעת התנועה. "משטרת אוחנה מוכיחה שוב ושוב את היותה משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים שעושה כל שביכולתה לפגוע במחאה ולא בוחלת באף אמצעי".

הפגנה נגד נתניהו בבלפור
הפגנה נגד נתניהו בבלפור | צילום: רויטרס

"מפרי הסדר השליכו לעבר השוטרים מייצגים, תקפו והתעמתו עימם. מפרי הסדר מתהלכים בצירים המרכזיים תוך חסימת הצירים והפרת הסדר הציבורי", מסרה המשטרה בהפגנה בתל אביב. "פעם נוספת, המשטרה קוראת לציבור המשתתף במחאה, להימנע מהפרת הסדר הציבורי ולהימנע מסיכון בריאותו ושלומו של הציבור".

זאת לאחר שעשרות אלפי בני אדם יצאו ליותר מאלף מוקדים הקרובים לבתיהם ברחבי הארץ כדי למחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת מגבלת הקילומטר באירוע המחאה הגדול ביותר מאז ההפגנות החלו.