הוארך מעצר המעורבים בקטטה בסורוקה: "נס שלא נפגעו עוברי אורח"

שופטת ביהמ"ש השלום בב"ש לא נעתרה לבקשת המשטרה להאריך את המעצר בשמונה ימים; בנט בפתח ישיבת צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית: "המשימה שלנו היא לא להוריד את הרגל מהגז"

זמן צפייה: 01:18

בית המשפט שלום בבאר שבע האריך היום (שני) את מעצרם של מספר מעורבים בקטטה שאירעה אמש בבית החולים סורוקה בחמישה ימים. המשטרה ביקשה שמונה ימים בתחילתו של הדיון, אך השופטת החליטה לקצר לחמישה ימים.

השופטת נועה חקלאי, סגנית הנשיא של בית המשפט השלום, קבעה בהחלטתה: "כמות הימים המבוקשת, שמונה ימים, סבירה בנסיבות העניין ועם זאת לא מצאתי בשלב זה להיעתר לבקשה במלואה זאת על מנת שניתן יהיה לקבל תמונה מדויקת יותר ביחס למעורבותם של המשיבים בפרשה".

על פי נציג המשטרה בדיון, האירועים בבית החולים כללו ביצוע עבירות חמורות של תקיפה, חבלה ופציעה כמו ירי בנשק חם, ידויי אבנים ולדבריו: "בנס עוברי אורח לא נפגעו מהאירועים האלו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2111142110' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הקטטה בבית החולים סורוקה' poster='' kid='1_m758ewqz' duration='25']

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר היום בפתח ישיבת צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית: "אנחנו מטפלים באופן סדור בבעיות שכבר התרגלנו שאין מה לעשות איתן. המשימה שלנו היא לא להוריד את הרגל מהגז, אלא להמשיך בכל הכוח עד להשלמת המשימה".

Whatsapp Image 2021 11 15 At 1
בנט בישיבת צוות השרים | צילום: חיים צח/ לע''מ

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס מוקדם יותר לאירוע האלימות בבית החולים סורוקה ואמר לעיתונאים כי:"מדובר במלחמה אמיתית על הדמוקרטיה של כולנו, יש טרור אזרחי שמשתלט על המדינה. נשק חם נמצא בכל מקום בחברה הישראלית, רצח נהיה דבר שבשגרה ואף אחד לא מתעורר".

עוד הוסיף דנילוביץ': "אני ציפיתי הבוקר מראש הממשלה והשר לבטחון פנים להיות כאן, כי אתמול קרה מקרה חמור מאוד, זה אובדן שליטה של מדינת ישראל".

רוביק דנילוביץ'
רוביק דנילוביץ'

גם ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן, התייחס לאירוע ואמר כי האירוע "עבר כל הגבולות וכל הקווים. אנחנו נגיע להתנצל בפני סורוקה, חובתי להתנצל על מה שקרה. כולנו מגנים ומוקיעים אותו. אני חושב שהמשטרה צריכה לקחת חלק בעניין הזה ולטפל באלימות ביד קשה".